تولید مستمر با استفاده از توانمندی سرمایه انسانی متخصص امکان‌پذیر است

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه هم‌اکنون مصرف سوخت و فرآورده‌های اصلی در کشور بالاست، گفت: در این شرایط حفظ تولید اهمیت بالایی دارد و تولید مستمر متکی به فعالیت همه واحدهای فرایندی و با استفاده از توانمندی نیروی انسانی متخصص امکان‌پذیر است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، احمد هاشمی در آیین گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی گفت: تولید مستمر متکی به فعالیت همه واحدهای فرایندی و با استفاده از توانمندی نیروی انسانی متخصص امکان‌پذیر است که همسو با تمهیدات لازم، برنامه‌ریزی و حداکثر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توانستیم تولید را در شرایط مناسب حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مصرف سوخت و فرآورده‌های اصلی در کشور بالا است، افزود: در این شرایط حفظ تولید اهمیت بالایی دارد و مسئولیت کارکنان در پالایشگاه نفت بندرعباس با توجه به شرایط دشواری مانند بدی آب و هوا و از سوی دیگر مقابله با تحریم‌ها و کاربری صحیح واحدهای فرایندی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس درباره فرایند انتخاب واحدهای برتر نیز تصریح کرد: در انتخاب واحدهای برتر پالایشگاه نفت بندرعباس، ارتقای شاخص‌های تولید و راهبری، عملکرد و راندمان کاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

هاشمی یادآور شد: واحدهای برتر مطابق با دستورعمل انتخاب واحد برتر و بر اساس عملکرد در برگزاری نشست‌های مدیریتی، میزان رضایتمندی همکاران، مدیریت انرژی، نظر معاونت‌های شرکت، درصد شاخص عملکرد فرایندها، درصد شاخص انطباق ممیزی‌ها، شاخص اقدام‌های اصلاحی، پیشگیرانه و بهبود، تحقق راهبردها، عملکرد سیستمی، مشارکت در مدل‌های تعالی، میزان ساعات آموزشی و مدیریت دانش و فناوری انتخاب می‌شوند.

وی هدف از تأکید بر رعایت الزام‌ها و دستورعمل‌های ایمنی را حفظ سلامت نیروی انسانی و صیانت از تأسیسات و تجهیزات به‌عنوان یک سرمایه ملی دانست.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه تمرین‌های مستمر و استفاده از آموزش‌های نوین همواره ضروری است، افزود: با رعایت کوچک‌ترین الزام‌ها می‌توان از حوادث بزرگ پیشگیری کرد و در پالایشگاه نفت بندرعباس با تأکید بر آموزش‌ها و رعایت استانداردها در حوزه ایمنی، بسترسازی فرهنگی لازم انجام‌ شده و آن بلوغ فکری لازم در سیستم جاری است.

محمود نمازی، مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در این آیین گفت: در ارزیابی و انتخاب واحدهای برتر معیارهای ایمنی، آموزش، بهداشت، محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، ضریب تعمیرات اساسی، ضریب پیچیدگی واحد و ضریب فعالیت‌های پروژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این نکته که مهم‌ترین راهکار در کاهش خطاها و پیشگیری از بروز حادثه، آموزش‌های مستمر با هدف افزایش توانمندی و آگاه‌سازی کارکنان است، یادآور شد: آنالیز ایمنی شغلی، مهندسی برگشت‌پذیری در صنایع فرایندی، ارزیابی ریسک در تمامی بخش‌های پالایشگاه به‌منظور مدیریت ریسک و ایمنی مبتنی‌ بر رفتار ازجمله برنامه‌هایی است که همسو با افزایش ضریب ایمنی در شرکت پالایش نفت بندرعباس اجرا شده است.

شایان ذکر است در حاشیه این آیین با توجه به عملکرد واحدهای عملیاتی و تعمیراتی در رعایت دستورعمل‌ها و توجه به برنامه‌های اچ‌اس‌ئی، در بخش واحدهای عملیاتی از واحد بهره‌برداری تقطیر ۷۱ و گاز مایع ۷۵ و در بخش واحدهای تعمیراتی از واحد نگهداری و تعمیرات دستگاه‌های ثابت، کارکنان برتر در رعایت الزام‌های HSED و چهار واحد برتر سال ۱۴۰۲ قدردانی شد.

در ادامه واحد تقطیر در اتمسفر و خلأ شماره یک رتبه نخست، اداره برنامه‌ریزی، کنترل و روش‌های نگهداری و تعمیرات رتبه دوم و اداره امور حقوقی و حاکمیتی شرکتی و اداره برنامه‌ریزی تولید به‌صورت مشترک رتبه سوم سال ۱۴۰۲ را کسب کردند.

کد خبر 646718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =