زمینه‌های همکاری ایران و اعضای اقتصادی اوراسیا در حوزه انرژی وجود دارد

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: زمینه‌های همکاری متعددی پیش روی ما و کشورهای عضو اقتصادی اوراسیا در زمینه‌های زیرساختی مرتبط با انرژی و برق گرفته تا حوزه‌های محیط زیستی و فناوری‌های پیشرفته وجود دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمدرضا عارف امروز (سه‌شنبه، دهم مهر) در نشست نخست‌وزیران اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که به‌عنوان یک شریک قابل اعتماد در منطقه، به‌دنبال تقویت و گسترش روابط سیاسی و به‌ویژه اقتصادی در سطوح دوجانبه و چندجانبه است. ما باور داریم توسعه پایدار اقتصادی تنها از طریق تعمیق همکاری‌های سازنده میان کشورهای منطقه امکان‌پذیر خواهد بود و زمینه‌هایی نظیر اتحادیه اقتصادی اوراسیا نقشی تعیین‌کننده در تحقق این همکاری‌ها دارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌های داخلی خود نظیر بیش از ۸۰ میلیارد دلار ظرفیت بالقوه تجارت با اعضا اتحادیه، دارا بودن منابع سرشار نفت و گاز، مزیت ترانزیتی قابل اعتنا و توانمندی قابل توجه فنی مهندسی و نیروی انسانی، نقش فعال‌تری را در این اتحادیه بر عهده بگیرد. از همین رو امیدواریم مقدمات عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا هرچه سریع‌تر فراهم شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: زمینه‌های همکاری متعددی پیش روی ما و شما قرار دارد، از توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های زیرساختی مرتبط با انرژی و برق گرفته تا حوزه‌های محیط زیستی و فناوری‌های پیشرفته. لازم است اشاره کنم ایران تمرکز ویژه‌ای بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف داشته و هم‌اکنون بیش از ۹۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف اعم از نانو تکنولوژی، بایوتکنولوژی و... در سطح کشور ما فعالیت دارند.

عارف تأکید کرد: باور داریم عصر کنونی، عصر قدرت‌های نوظهور است، از این رو بر ارتقای نقش کشورهای در حال توسعه در اقتصاد، تجارت و سیاست بین‌الملل تأکید ویژه داریم.

کد خبر 646726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =