جهش بیش از یک دلاری قیمت نفت در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

قیمت‌های جهانی نفت خام که در پایان معاملات روز سه‌شنبه (دهم مهر) افزایش بیش از ۵ درصدی را پشت سر گذاشتند در ساعت‌های اولیه معاملات امروز (چهارشنبه ۱۱ مهر) بیش از یک دلار افزایش یافتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز  از سنگاپور، قیمت نفت طی ساعت‌های اولیه معاملات امروز در بازارهای آسیا در پی حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به شهرهای فلسطین اشغالی به‌دلیل افزایش نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و تأثیر احتمالی بر عرضه در منطقه خاورمیانه بیش از یک دلار افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ با یک دلار یا ۱.۳۶ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۶ سنت برای هر بشکه رسید.

در حالی که نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با یک دلار و ۷ سنت یا ۱.۵۳ درصد افزایش، ۷۰ دلار و ۹ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

در جریان معاملات روز سه‌شنبه، هر دو شاخص نفت خام بیش از ۵ درصد افزایش یافتند.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه فیلیپ نوا در این باره گفت: بازارهای نفت تا حد زیادی بر روایت تضعیف چشم‌انداز اقتصاد جهان که تقاضا برای سوخت را کاهش می‌دهد، متمرکز شده‌اند.

وی افزود: با این حال، پس از شلیک موشک‌های بالستیک ایران به فلسطین اشغالی، به‌سرعت ترس از اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه تشدید شد.

ایران اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد که حمله موشکی به فلسطین اشغالی به‌منظور ممانعت از تحریک بیشتر پایان یافته است، در حالی که رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا قول داده‌اند که این اقدام را تلافی می‌کنند.

کد خبر 646730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =