رتبه سوم پژوهشگاه صنعت نفت در رقابت بین‌المللی اقلیمی سبز اوراسیا

پروژه تولید پاک که از سوی پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری پالایشگاه لاوان و حمایت مالی سازمان ملل متحد به انجام رسید، از سوی آژانس ابتکارات راهبردی و کمیسیون اقتصادی اوراسیا به‌عنوان پروژه برتر انتخاب شد.

به گزارش شانا، هدف از تولید محصول پاک به‌کارگیری مداوم راهبرد پیشگیرانه یکپارچه است که به‌طور همزمان افزون بر کاهش نشر آلودگی‌ها به محیط، موجب افزایش بهره‌وری در یک واحد صنعتی می‌شود.

از این‌ رو برای نخستین بار در ایران در پروژه ای با عنوان «تولید پاک به‌منظور اجرای کنوانسیون‌های چندجانبه زیست محیطی در صنعت نفت» این راهبرد در مجموعه صنعت نفت کشور بکار گرفته شد.

در این پروژه سعی شد تا همه عوامل مؤثر برکاهش آلودگی‌های زیست محیطی در یک واحد نفتی شناخته و برای هر یک راه‌حل‌هایی مؤثر پیشنهاد شود. لازم به ذکر است در همه مراحل اجرای این پروژه که در محل شرکت پالایش نفت لاوان  انجام شد، وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست کشور همکاری تنگاتنگی با مجموعه وزارت نفت داشتند.

این جایزه طی مراسمی در حاشیه اجلاس کمیسیون اقتصادی اوراسیا که با حضور نخست وزیران کشورهای عضو و نیز با حضور محمدرضا عارف، معاون اول ریاست جمهوری در شهر ایروان برگزار شد، از سوی وزیر تجارت کشور ارمنستان به رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اهدا شد.

رتبه سوم پژوهشگاه صنعت نفت در رقابت بین‌المللی اقلیمی سبز اوراسیا

کد خبر 646748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =