۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
  • کد خبر: 646751
افزایش ۴۴درصدی سودآوری فجر انرژی خلیج‌فارس

شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس به‌عنوان قطب یوتیلیتی ماهشهر توانست افزایش ۴۴درصدی سود و ۸۵.۷درصدی سود عملیاتی را در ۱۴۰۲ ثبت کند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس، مجمع‌ عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده سهامداران «بفجر»، برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۷۹درصد از سهامداران و مدیران و اعضای هیئت‌مدیره در محل سالن همایش پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد.

علی زال‌خانی، مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس در این مجمع با ارائه گزارش عملکرد شرکت فجر در سال مالی ۱۴۰۲، اعلام کرد که در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ درآمد عملیاتی شرکت به ۱۷ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان رسید که نسبت به سال مالی قبل از آن، ۴۱ درصد افزایش داشت.

وی افزود: سود عملیاتی «بفجر» در این مدت با رشد ۸۵.۷درصدی به ۱۰ هزار و ۸۲۷ میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان رسید.

مدیرعامل فجر انرژی خلیج‌فارس همچنین از افزایش ۴۴درصدی سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل خبر داد و گفت که این شرکت موفق به تحقق ۹ هزار و ۲۷۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان سود خالص شده است.

پس از تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با رأی اکثریت، مجمع با تقسیم سود نقدی «بفجر» به‌ ازای هر سهم به مبلغ ۴۵۰ تومان موافقت کرد.

شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲.۵ میلیارد دلار بزرگ‌ترین مجتمع تأمین‌کننده سرویس‌های حیاتی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است و ۶۰درصد سهام آن به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تعلق دارد، ۳۰درصد تحت مالکیت سهام عدالت و ۱۰درصد سهام متعلق به سایر سهامداران حقیقی است.

کد خبر 646751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =