ثبت بیش از ۳۳۰ هزار نفرساعت آموزش نیروی انسانی در مجتمع گاز پارس جنوبی

مسئول واحد آموزش نیروی انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در نیمه نخست امسال بیش از ۳۳۰ هزار نفرساعت آموزش در بخش‌های عمومی، شغلی، تخصصی و بهبود مدیریت در واحد آموزش نیروی انسانی این مجتمع ثبت شد. 

به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، رامین پوراسماعیل در این‌ باره گفت: براساس آمار موجود، تحقق بیش ۲۸۱ هزار و ۲۰۰ نفرساعت آموزش کارکنان رسمی، ۳ هزار و ۸۰۰ نفرساعت آموزش مدیران، ۷ هزار و ۶۰۰ نفرساعت آموزش کارکنان قرارداد مستقیم، ۵۹ هزار نفرساعت آموزش نیروهای پیمانکاری، ۲۰ هزار نفرساعت آموزش زبان انگلیسی مجازی کارکنان و مدیران و بیش از ۷۷ هزار نفرساعت آموزش‌های اچ‌اس‌ئی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی ثبت شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برخی مدیران برای دوره‌های ویژه طرح توسعه شایستگی ( کوچینگ، توسعه فردی، بهره‌وری و …) معرفی شدند.

مسئول واحد آموزش نیروی انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: دوره‌های بدو استخدام گروه الف دانشگاه صنعت نفت نیز از سال ۱۴۰۲ در حال اجراست و تاکنون ۲۱۱ نفر با بیش از ۱۸۵ هزار نفرساعت آموزش دیده‌اند.

به گفته پوراسماعیل، در ادامه آموزش نیروهای تبدیل وضعیت‌شده بند «و» و بند «د» ۱۳۱ نفر با ۲۳۰۵۶ نفرساعت در سال ۱۴۰۳ آموزش دیده‌اند. 

وی بیان کرد: این کارکنان تا پایان پارسال به ۲۱۸۸ نفر با ۱۷۵ هزار نفرساعت آموزشی، دوره‌های خود را در قالب ۲۳۴ دوره گذرانده‌اند.

مسئول واحد آموزش نیروی انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: امسال نیز با توجه به آزمون جذب انبوه سال ۱۴۰۲، تاکنون ۸۵ نفر برای گذراندن دوره‌های آموزشی فراخوانده شدند که تاکنون ۱۹۴۸۸ نفرساعت آموزش دوره‌های عمومی را گذرانده‌اند و اکنون در حال گذراندن دوره های OTJ خود هستند.
به گفته پوراسماعیل، تعداد کل پذیرفته‌شدگان برای مجتمع گاز پارس جنوبی ۳۲۵ نفر است که تا پایان امسال، مابقی برای گذراندن دوره‌های آموزشی بدو استخدام فراخوانده می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین همسو با تدوین استانداردهای مشاغل پیمانکاری با رویکرد صلاحیت حرفه‌ای  سه حرفه بهره‌برداری، برق و ابزاردقیق که به‌عهده مجتمع بوده، خبرگان پالایشگاه‌های گازی کل کشور با راهبری آموزش مجموعه به‌عنوان رئیس کمیته تخصصی حرف مربوطه، گرد هم آمدند که در وقت مقرر و با تلاش همکاران خبره، استانداردهای مربوطه تدوین شد و در اختیار سازمان فنی و حرفه ای کل کشور قرار گرفت.

مسئول واحد آموزش نیروی انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد: تدوین این استانداردها و به‌دنبال آن تدوین محتوا و آغاز دوره‌های مربوطه که به احراز صلاحیت حرفه‌ای نیروهای پیمانکاری منجر می‌شود نقش بسزایی در کاهش حوادث و افزایش بهره‌وری دارد.

پوراسماعیل یادآور شد: تاکنون در مجموع ۳۰ استاندارد برای کارگروه بهره‌برداری، ۱۴۶ استاندارد برای کارگروه برق و ۱۰۸ استاندارد برای کارگروه ابزاردقیق نهایی شده است.

کد خبر 646797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =