نحوه اجرای مصوبه فوق‌العاده مناطق‌ جنگی تشریح شد

مدیر کنترل محاسبات بازنشستگی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: پرداخت فوق‌العاده مناطق جنگی از تعهدات کارفرمایی است، از این رو اسامی افراد متقاضی را به کارفرما اعلام می‌کنیم و در صورت تأیید کارفرما پرداخت به متقاضیان انجام می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، پرداخت فوق‌العاده جنگی برای ۲۳۰۰ نفر از بازنشستگان صنعت نفت چندی پیش انجام شد. اعظم عباسی مدیر کنترل محاسبات صندوق‌ها در گفت‌وگویی نحوه اجرای این مصوبه را تشریح کرد و به چند پرسش پاسخ داد.

به‌عنوان پرسش نخست، مبانی حقوقی و مقرراتی پرداخت فوق‌العاده جنگی را بیان کنید؟

بخشنامه شماره ۷۲۳۴۲۴ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی وقت کشور درراستای تحقق بندهای ث و ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنای صدور اطلاعیه شماره ۲۰۱۴۲۲ مورخ  ۱۳۹۹/۶/۱۲ مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی کارمندان صنعت نفت مبنی بر پرداخت فوق‌العاده اشتغال در مناطق محروم است.

مناطق عملیاتی مشمول فوق‌العاده ناشی از بندهای ث و ج ماده ۱۱۲ شامل چه مناطقی است و مرجع تعیین و اعلام آن کیست؟

این مناطق ازسوی ستاد کل نیروهای مسلح به شرح زیر اعلام شده است:

نحوه اجرای مصوبه فوق‌العادۀ مناطق‌ جنگی تشریح شد

 متقاضیان چگونه درخواست خود را اعلام کنند؟

با توجه به اینکه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اطلاعاتی در خصوص محل جغرافیایی خدمت بازنشستگان نداشته و در سیستم جامع نیز صرفا اشتغال در مناطق گرمسیری و غیر گرمسیری قابل احصا است تأیید اشتغال در مناطق عملیاتی افراد صرفاً توسط آخرین کارفرمای متبوع میسر است و از طرفی اجرای این مقررات نیز بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی، همچنین اعلامیه‌های صادره از سوی اداره کل تدوین و مقررات اداری و استخدامی به‌عهده دستگاهای اجرایی است، بنابراین رسیدگی به تقاضاها و تأیید مشمولیت، اعلام و تأمین مالی مبلغ قابل پرداخت از سوی کارفرمای مربوطه امکان‌پذیر است.

ولی به سبب تکریم و آسان‌سازی ارائه درخواست عزیزان بازنشسته، صندوق اقدام به تهیه فرم خوداظهاری در سامانه سما کرده است تا بازنشستگان از این طریق درخواست‌های خود را ثبت کنند و در مرحله بعد مدیریت کنترل محاسبات این درخواست‌ها را به تفکیک کارفرمایان برای بررسی و اقدام لازم به شرکت‌های مربوطه ارسال می‌کند تا در صورت تأیید و تأمین منابع مالی از سوی کارفرما این فوق‌العاده پرداخت شود.

تاکنون دو مرحله ارسال درخواست‌ها به تمامی کارفرمایان انجام شده است. افرادی که امکان ثبت در سیستم سما را ندارند می‌توانند درخواست خود را به نزدیک‌ترین دفتر نمایندگی صندوق‌های بازنشستگی ارائه دهند تا همکاران مستقر در دفاتر تقاضای آنها را برای کارفرمای مربوطه ارسال کند تا پس از تأیید و تأمین منابع مالی از سوی کارفرما و ارسال اطلاعات به صندوق اقدام‌های لازم در خصوص پرداخت انجام شود.

 چه مدت بعد از ثبت تقاضا، اقدام می‌شود؟

صندوق‌های بازنشستگی به محض دریافت درخواست عزیزان بازنشسته مراتب را برای بررسی و اقدام لازم به کارفرما اعلام می‌کند، ولی اقدام بعدی منوط به دریافت پاسخ از سوی کارفرمایان محترم است.

اگر برای درخواست ارائه‌شده پرداختی انجام نشد؟ به‌منزله‌ چیست؟

به‌منزله عدم تأیید از سوی کارفرماست.

شما پیگیر هستید؟

از تاریخ صدور اطلاعیه اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری استخدامی، صندوق پیگیری‌های زیادی از طریق مکاتبه با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، مدیران منابع انسانی چهار شرکت اصلی و شرکت‌های زیرمجموعه، رئیس راهبری سیستم جامع نیروی انسانی، همچنین هماهنگی و تشکیل جلسات مشترک مدیران منابع انسانی شرکت‌ها و مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی به‌منظور بررسی موانع و رفع ابهام‌ها، همچنین ارسال درخواست‌های گروهی (ثبتشده در سیستم سما) و  انفرادی برای کارفرمایان صورت گرفته و تاکنون بخشی از این تقاضاها (۲۳۰۰ مورد) پرداخت شده است و پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

در صورت وجود پرسش یا نیاز به راهنمایی، محلی هست که بازنشستگان محترم به آنجا مراجعه کنند؟

بازنشستگان ارجمند برای دریافت هرگونه راهنمایی یا ارائه درخواست در مورد همه نوع خدمات به دفاتر نمایندگی مراجعه کنند. از سوی دیگر، افراد حائز شرایط که به هر دلیل از جمله نقص در مدارک، از سوی کارفرما تأیید نشده‌اند اطمینان خاطر داشته باشند پیگیری‌های لازم برای آنان انجام خواهد شد.

کد خبر 646805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =