بازتاب گسترده سفر «پاک‌نژاد» به منطقه ویژه پارس در رسانه‌های جهان

سفر سرزده وزیر نفت به منطقه ویژه انرژی پارس با هدف بازدید از تأسیسات گازی و پتروشیمی و قوت قلب به سربازان خط مقدم تولید گاز کشور بازتابی گسترده در رسانه‌های داخلی و خارجی به‌ویژه رسانه‌های رژیم صهیونیستی داشت.

به گزارش شانا، محسن پاک‌نژاد صبح روز شنبه (۱۴ مهر) با هدف بازدید از سکوها و پالایشگاه‌های پارس جنوبی، نیروگاه بعثت، پروژه‌های در حال اجرا،  بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها و برگزاری نشست با مدیران، مجریان و پیمانکاران فازهای در حال اجرا در پارس جنوبی به‌منظور تسریع در عملیات اجرایی و رفع موانع احتمالی وارد عسلویه شد.

وی در گفت‌وگویی با خبرنگار اعزامی شانا به منطقه ویژه پارس، این سفر را یک بازدید عادی میدانی دانست و تأکید کرد که «ما نگران بحران‌هایی که دشمنان انقلاب ایجاد می‌کنند نیستیم و این سفر برای ما سفری کاری و عادی به شمار می‌آید.»

وزیر نفت همچنین با تأکید بر اینکه چشم امید هم‌وطنان به کارکنان صنعت نفت است، تصریح کرد: تولید ناخالص داخلی، تولید ثروت، تأمین امنیت انرژی بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع کشور به دست کارکنان صنعت نفت رقم می‌خورد، از این رو کارکنان صنعت نفت باید به خودشان ببالند و افتخار کنند.

بازدید از سکوی A فاز ۱۸ و سکوی فاز پنجم میدان مشترک پارس جنوبی، پالایشگاه گازی فازهای ۷،۶ و ۸ پارس جنوبی، مجتمع پتروشیمی پارس، پایانه پتروشیمی پارس، نیروگاه برق بعثت و بندر نیمه‌کاره یادگار امام به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت از برنامه‌های سفر سرزده وزیر به این منطقه عملیاتی بود.

در همین حال، فرهاد شهرکی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور وزیر نفت در کنار کارگران و نیروهای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، نشان‌دهنده حمایت و همبستگی دولت با نیروهای فعال در صنایع نفت و گاز کشور است و به نوعی پیام مقاومت و پایداری در برابر تهدیدها را منتقل می‌کند.

در شرایط حساس و پرتنش منطقه خاورمیانه به‌ویژه این روزها که گزارش‌های پرشماری درباره حمله‌های رژیم صهیونیستی در رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود، پوشش لحظه‌به‌لحظه سفر وزیر نفت به منطقه ویژه پارس از سوی گروه خبری شانا بازتابی گسترده‌ در رسانه‌های جهان به‌ویژه رسانه‌های رژیم صهیونیستی داشت.

خبرگزاری «رویترز» خبر سفر وزیر نفت به منطقه ویژه پارس را با تیتر «وزیر نفت ایران با وجود تهدیدهای اسرائیل، نگران بحران نیست» پوشش داد و به نقل‌ قول پاک‌نژاد مبنی بر اینکه «نگران بحران‌هایی که دشمنان انقلاب ایجاد می‌کنند نیستیم و این سفر برای ما سفری کاری و عادی به شمار می‌آید» اشاره داشت.

روزنامه «تایمز آو اسرائیل» در گزارش خود آورده است که پاک‌نژاد در پایتخت انرژی ایران اعلام کرد که نگران بحران دشمنان نیستیم.

روزنامه «جروزالم پست» هم در خبری به نقل از رویترز به بازدید وزیر نفت ایران به تأسیسات گازی منطقه عسلویه و تأکیدش بر عادی بودن این سفر اشاره داشته است.

«شبکه الجزیره ۲۴» هم ضمن پوشش این خبر اعلام کرد که وزیر نفت ایران در حالی به عسلویه سفر داشته که رژیم صهیونیستی تهدید کرده است تأسیسات صنعت نفت ایران را در اقدامی تلافی‌جویانه هدف حمله‌های خود قرار می‌دهد.

پایگاه خبری «دودیسکورس» (Devdiscourse) هند هم در پوشش این خبر به بخشی از سخنان پاک‌نژاد درباره عادی‌بودن سفر به تأسیسات گازی عسلویه اشاره داشت.

شبکه خبری «العربیه انگلیسی»، پایگاه خبری«میدل ایست آی» (Middle East Eye)، ایستگاه رادیویی «کی‌اف‌جی‌او» (KFGO) هلند، روزنامه با سابقه مالزیایی «مالای میل»، شبکه خبری ۲۴ ساعته «دونیای نیوز» پاکستان، پایگاه خبری اتریشی «باها بریکینگ نیوز»، شبکه خبری «ال‌بی‌سی» لبنان، پایگاه خبری «یواس نیوز» آمریکا و پایگاه خبری «انرژی ناو» (Energy Now) کانادا هم اخبار سفر وزیر نفت به منطقه ویژه انرژی پارس را به‌طور جداگانه پوشش دادند.

کد خبر 646810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =