صنعت پتروشیمی در هر شرایطی هوشیار است/ ارزآوری مطلوبی در سال ۱۴۰۳ محقق می‌شود

سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: صنعت پتروشیمی همیشه و در همه حال هوشیار است و کمیته‌های شرایط اضطراری به‌موقع تشکیل و همه موارد در صنعت به‌طور مدام پایش می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن عباس‌زاده امروز (یکشنبه، ۱۵ مهر) در حاشیه دومین همایش مدیریت ایمنی فرایند در جمع خبرنگاران درباره طرح‌های تبدیل متانول به بنزین بیان کرد: اجرای طرح‌های تبدیل متانول به بنزین (MTG) به‌عنوان یکی از راهکارهای جبران ناترازی سوخت در کشور با توجه به ظرفیت بالای تولید متانول در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت مصرف سوخت بسیاری ضروری است و باید کنترل شود، افزود: می‌توان از روش‌های مختلف دیگری نیز تولید بنزین را در کشور افزایش داد که MTG یکی از این طرح‌هاست و کشورهای دیگر نیز از این فناوری استفاده می‌کنند.

سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه اقدام‌های بسیار مطلوبی در این زمینه انجام و تیمی نیز پارسال به یکی از کشورهای صاحب فناوری MTG اعزام و مذاکرات لازم انجام و قرار شد این فناوری را در اختیار ایران قرار دهند، گفت: هم‌اکنون پنج شرکت متقاضی احداث واحدهای MTG در سامانه مجوزها ثبت‌نام کرده‌اند.

عباس‌زاده اعلام کرد: قرار است در قالب آیین‌نامه تخفیف پلکانی هیئت دولت که خرداد امسال ابلاغ شد حدود ۱۶ تا ۱۷ درصد تخفیف برای بازدهی بهتر این طرح‌ها داده شود.

وی با بیان اینکه واحدهای دست دوم MTG را می‌توان در صورتی که براساس استانداردها و دستورعمل‌های خاص شرکت ملی صنایع پتروشیمی باشند نیز وارد کرد، ادامه داد: در این روش سرمایه‌گذاران می‌توانند حدود یک سال و نیم واحد را منتقل کنند و به تولید برسانند، اما واحدهای ایجادی حدود سه سال زمان می‌برد.

سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: ظرفیت واحدهای تبدیل متانول به بنزین ۲۰۰ هزار تن است و براساس بررسی‌ها شرکت ملی صنایع پتروشیمی می‌تواند برای هشت واحد MTG مجوز صادر کند.

عباس‌زاده درباره تهدیدهای اسرائیل علیه صنعت نفت ایران گفت: به لطف خدا و توان نظامی ایران، شرایط تهدیدی نداریم. وزیر نفت نیز سفر دیروز خود به منطقه پارس را یک سفر عادی و کاری عنوان کرد که به‌دلیل شرایط خاص انجام نشده است، اما در هر حال و همیشه اقدام‌های پیشگیرانه باید در صنعت پتروشیمی انجام شود.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در موضوع ایمنی فرایندها یکی از صنایع پیشرو است، اما به‌دلیل وجود مواد شیمیایی در این صنعت به دقت بالاتری نیاز داریم.

سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: صنعت پتروشیمی همیشه هوشیار است و کمیته‌های شرایط اضطراری به‌موقع تشکیل شده و موارد به طور مدام پایش می‌شود.

عباس‌زاده درباره آخرین وضع صادرات محصولات پتروشیمی ایران گفت: صنعت پتروشیمی بازارهای متنوعی را به‌دلیل تنوع محصولات داراست. مشکلی برای صادرات محصولات پتروشیمی با وجود تحریم‌ها وجود ندارد و به کشورهای مختلفی این محصولات صادر می‌شود و درآمد ارزی مناسبی نیز امسال خواهیم داشت.

کد خبر 646825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =