شتاب‌بخشی به پروژه‌های مرتبط با تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر رفع مسائل و مشکلات تولید و بهره‌برداری از چاه‌ها، برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف و شتاب‌بخشی به پروژه‌های مرتبط با تولید تأکید کرد و گفت: شرکت‌های بهره‌بردار با همه توان پای کار تولید باشند تا سرمایه‌های عظیم موجود را برای توسعه کشور به‌کار ببندیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ابراهیم پیرامون در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت «تولید و توزیع نفت و گاز» شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با اشاره به جایگاه و اهمیت این شرکت بیان کرد: نشست‌های پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت (Forecast) راهنمای تولید در ۶ ماه آینده است، از این رو ضمن طرح مباحث جدی، دقیق و کارشناسانه در این نشست‌ها، همه شرکت‌ها ملزم به اجرای تصمیم‌های اتخاذشده هستند.

وی درباره راهبری چهار میدان نفتی در مناطق نفت‌خیز جنوب از سوی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: این شرکت با تولید یک میلیون بشکه نفت  سهم ۴٠ درصدی از میزان کل تولید مناطق نفت‌خیز جنوب دارد..

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر رفع مسائل و مشکل‌های تولید و بهره‌برداری از چاه‌ها، برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف و شتاب‌بخشی به پروژه‌های مرتبط با تولید افزود: میزان فعلی تولید در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون نشان از همت جهادی کارکنان این شرکت است که با وجود همه مشکل‌ها و تنگناها به وظایف خود پایبندند.

پیرامون با اشاره به قرارگیری تأسیسات شرکت نفت و گاز کارون در مجاورت کلانشهر اهواز بر هدف‌گذاری برای جمع‌آوری کامل گازهای همراه نفت و تصفیه پساب‌های نمک‌زدایی به‌منظور حفظ محیط زیست و استفاده از ثروت ملی تأکید و تصریح کرد: بهره‌گیری از تجهیزات کاهنده گازهای مشعل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون به‌دلیل مجاورت با شهر اهواز سبب شد که میزان گازسوزی در این شرکت تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

وی بر ظرفیت‌سازی و استفاده از فناوری‌های روز در فرایند تولید برای تحقق برنامه افزایش تولید در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد و افزود: شرکت‌های بهره‌بردار با همه توان پای کار تولید باشند تا سرمایه‌های عظیم موجود را برای توسعه کشور به‌کار ببندیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در رابطه با سابقه تولید نفت در این منطقه گفت: شرکت نفت و گاز کارون تا پایان سال باید تولید خود را به یک میلیون و ١۵ هزار بشکه افزایش دهد، بنا به بررسی‌های انجام‌شده توان و ظرفیت این تولید در این شرکت وجود دارد و پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل باید هرچه سریع‌تر دنبال شوند تا این وضع شکل بهتری به خود بگیرد.

پیرامون به وجود آمادگی برای هر نوع توسعه در مخازن بنگستان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اشاره کرد و افزود: بنا به ارزیابی و مطالعات انجام‌شده شرایط برای هر نوع توسعه در مخازن بنگستان شرکت بهره‌برداری کارون با تزریق آب در این مخازن و دستیابی به ریکاوری بالا وجود دارد.

وی بر توجه ویژه به مسائل مرتبط با تأسیسات روسطحی و زیرسطحی تأکید و عنوان کرد: بهره‌گیری از پمپ‌های درون‌چاهی، سرچاهی و چندفازی در مخازن اهمیت بسیاری دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پایان ضمن قدردانی از اقدام‌های انجام‌شده در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: به کارکنان این شرکت می‌بالم، زیرا در مجموعه‌ای یکپارچه و مهندسی حداکثر توان خود را برای تولید نفت به‌کار بسته‌اند.

کد خبر 646846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =