روایت نخست رویدادها باید در اختیار روابط عمومی‌های صنعت نفت باشد

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تأکید بر نقش حیاتی روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در شرایط ناترازی مصرف سوخت کشور گفت: با توجه به ارتباط مستقیم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با مردم، روایت نخست رویدادها، همچنین ارتباط مؤثر با مشتریان، ذی‌نفعان و رسانه‌ها باید سرلوحه کار روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید بوجارزاده در نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که صبح امروز (دوشنبه، ۱۶ مهر) با حضور رؤسا، مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های مناطق سی‌وهفت‌گانه در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های از قدیمی‌ترین بخش‌های صنعت نفت و حلقه نخست ارتباطی بین مردم و صنعت نفت است، همچنین بالاترین نقطه اتصال ما با مردم در حوزه مصرف فرآورده‌ها، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و این ارتباط اولیه با مردم،‌ به‌ویژه در شرایط ناترازی سوخت، نقش و وظایف این شرکت را بسیار حساس می‌کند و نقش روابط عمومی به‌عنوان بازوی اصلی صنعت نفت را برجسته‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ویترین روابط عمومی‌های صنعت نفت است که این موضوع کار روابط عمومی در این شرکت را بسیار سخت و حیاتی می‌کند، افزود: در شرایطی که رسانه‌ها به‌سرعت کوچک‌ترین اتفاقی را بازتاب می‌دهند، ما باید برنامه‌ریزی کنیم که روایت نخست را منتشر کنیم؛ یکی از وظایف اصلی ما در حوزه روابط عمومی در صنعت نفت به‌ویژه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، پیش‌بینی اتفاق‌های آینده است تا غافلگیر نشویم. ماهیت پروتکل بحران نیز که در دولت سیزدهم ابلاغ شد، همین است و همه ما باید براساس اسناد بالادستی و پروتکل‌ها عمل کنیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تأکید کرد: در روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی لازم است با دیگر زیرمجموعه‌های صنعت نفت ارتباط مؤثر و اثرگذار داشته باشیم؛ جلوه این شرکت با تلاش روابط عمومی‌ها باید زیبا باشد.

لزوم اجرای مانورهای رسانه‌ای برای تمرین مدیریت بحران

بوجارزاده همچنین بر لزوم اجرای مانورهای رسانه‌ای به‌ویژه در روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای انجام تمرین مدیریت بحران در شرایط مناسب گفت: اگر تمرین نکنیم، سیستم مدیریتی ما نیز دچار مشکل می‌شود، بنابراین لازم است که از قبل مسائل را بشناسیم و براساس پروتکل مدیریت بحران، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه لزوم ارتباط با ذی‌نفعان و مشتریان و عدم هماهنگی درباره اطلاع‌رسانی درباره تصمیم‌های مهم از جمله ضعف‌های ما است که در این زمینه روابط عمومی وظیفه ایجاد این هماهنگی را دارد، گفت: روابط عمومی کارگزار مشتری است و اگر شنونده حرف‌های مشتریان و ذی‌نفعان نباشد،‌ در کار روابط عمومی اخلال ایجاد خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: سامانه ۰۹۶۲۷، سامانه پاسخگویی خوبی است که باید سرعت عمل بیشتری داشته باشد و مخاطبان بتوانند بدون صرف زمان انتظار کمتری با کارشناسان ارتباط برقرار کنند.

بوجارزاده تأکید کرد: در بخشنامه روابط عمومی‌های صنعت نفت که وزیر نفت ابلاغ کرد، سعی کردیم مشکلات روابط‌عمومی‌ها و شرایط آینده صنعت نفت را مدنظر قرار دهیم، همچنین در این بخشنامه بر تعیین سخنگو به‌عنوان یک اقدام ویژه تأکید شده است که نقش مهمی در فراغ بال مدیران عملیاتی و ارتباط مؤثر با رسانه‌ها دارد که باید با تعریف شماری وظایف مشخص و اختیار کامل، مدیریت فضای رسانه‌ای انجام شود.

لزوم هم‌افزایی روابط‌عمومی‌ها برای اطلاع‌رسانی در حوزه بهینه‌سازی مصرف سوخت

وی تصریح کرد: در حوزه اصلاح مصرف سوخت و بهینه‌سازی مصرف، کار زیادی باید انجام شود که در این زمینه نیازمند یاری‌رسانی‌ و هم‌افزایی روابط عمومی‌ها هستیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت بیان کرد: ارتباط با رسانه‌ها و مدیریت رسانه‌ها باید در اولویت کار روابط عمومی‌های صنعت نفت به‌ویژه شرکت‌های خدماتی قرار گیرد و از ظرفیت و تجارب کارشناسان و متخصصان روابط عمومی در مناطق به‌منظور شبکه‌سازی و اقناع‌سازی درباره تصمیم‌های جدید و مهم، حداکثر بهره‌مندی حاصل شود.

کد خبر 646861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =