۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
  • کد خبر: 646920
گزیده‌های نفتی هفته

سفر وزیر نفت به گلوگاه‌های تولید و صادرات نفت و گاز، تکذیب تغییر در سهمیه‌بندی بنزین در کشور و افزایش تولید نفت از میدان‌های مشترک غرب کارون از مهمترین خبرهای صنعت نفت در این هفته‌ بودند.

سفر وزیر نفت به گلوگاه‌های تولید و صادرات نفت و گاز: محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت در ابتدای این هفته‌، با وجود تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران، به عسلویه و خارک رفت و اعلام کرد «این یک بازدید عادی است، ما نگران بحران‌هایی که دشمنان انقلاب ایجاد می‌کنند نیستیم و این سفر برای ما سفری کاری و عادی به‌شمار می‌آید.»

وی در جریان سفر به عسلویه و حضور بر روی سکوهای نفتی نیز با بیان اینکه حضور در منطقه عسلویه به‌منظور بررسی وضع شرایط تولید گاز کشور انجام شد، گفت: مدیریت در ناترازی انرژی را در بخش‌های تولید حامل‌های انرژی و بهینه‌سازی مصرف پیگیری می‌کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: بدانید که بنده به‌عنوان فردی دردآشنا با صنعت نفت با دقت و حساسیت مسائل مربوط به سرمایه انسانی به‌ویژه کارکنان مناطق عملیاتی و کارکنان مستقر در سکوهای نفت و گاز را بررسی و رسیدگی می‌کنم.

پاک‌نژاد در جزیره خارک نیز با تأکید بر اینکه وظیفه من این است که همه تلاشم را برای رفع دغدغه‌های نیروی انسانی به‌کار گیرم، گفت: قدردان زحمات همه همکارانم در صنعت نفت هستم و دست تک‌تک آنها را می‌بوسم، زیرا همکاران در شرایط گوناگون بدون اینکه ذره‌ای کم‌کاری کنند یا نگران باشند، مردانه پای کار ایستاده‌اند.

وزیر نفت در این سفر به همراه تنی چند از مدیران تأسیسات دریایی شرکت نفت فلات قاره طی بازدید از سکوی میدان مشترک فروزان در خلیج فارس با کارکنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

جزئیات سفر پاک‌نژاد به عسلویه و خارک را در این گزارش بخوانید.

تکذیب تغییر در سهمیه‌بندی بنزین در کشور: در حالی که شایعاتی از تغییر سهمیه‌بندی بنزین در ابتدای هفته منتشر می‌شد، کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تغییر سقف برداشت از کارت سوخت شخصی خبر داد و اعلام کرد: مقدار سهمیه کارت سوخت خودروها تغییری نکرده، اما از این پس دارندگان کارت سوخت شخصی در هر نوبت می‌توانند ۵۰ لیتر سوخت‌گیری کنند.

هدف‌گذاری رشد سالانه ۸ درصدی صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه: حسن عباس زاده، سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی این هفته در سخنانی با تأکید بر اهتمام فعالان صنعت پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت، بیان کرد: صنعت پتروشیمی با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، همسو با فرامین مقام معظم رهبری برای رشد ۸ درصدی در اقتصاد، سالانه ۸ درصد در طول برنامه هفتم توسعه رشد خواهد داشت.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون ظرفیت نصب‌شده صنعت پتروشیمی در مرز سالانه ۱۰۰ میلیون تن است و امید داریم با تحقق اهداف توسعه‌ای صنعت پتروشیمی که در برنامه هفتم توسعه آمده است و تلاش شرکت ملی صنایع پتروشیمی همسو با تحقق این اهداف، این رقم به مرز ۱۳۰ میلیون تن برسد.

واریز معوقات بازماندگان صنعت نفت و افزایش سقف وام بازنشستگان: مستمری مهر بازنشستگان صنعت نفت به همراه معوقات بازماندگان، روز پنجشنبه (۱۹ مهر) واریز شد. همچنین مبالغ جدید هفت عنوان وام قرض‌الحسنه بازنشستگان صنعت نفت با افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی ابلاغ شد.

افزایش تولید نفت از میدان‌های مشترک غرب کارون: تولید ۴ هزار و ۸۰۰ بشکه‌ای نفت در هدف‌گذاری اولیه (FTP) در فاز دوم توسعه میدان‌های یکپارچه و مشترک یاران محقق شد. میدان نفتی مشترک یاران از جمله میدان‌های نفتی مشترک با کشور عراق است که در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری جنوب غرب اهواز در محدوده مرزی ایران و عراق قرار دارد.

سایر اخبار: برگزاری دومین همایش مدیریت ایمنی فرایند، تکذیب اعداد مطرح شده درباره قاچاق بنزین، حضور علیمراد رشیدی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه صنعت نفت در فهرست ۲ درصد پژوهشگران پراستناد برتر جهان، اعلام آمادگی سازمان بازرسی کل کشور برای حمایت صنعت گاز در فصل سرما به‌منظور عبور از شرایط ناترازی گاز، انتصاب «پیمان خضرایی» به‌عنوان سرپرست شرکت انتقال گاز ایران و «غلامعباس حسینی» به‌عنوان سرپرست مجتمع گاز پارس جنوبی از دیگر اخبار مهم صنعت نفت در این هفته بودند.

کد خبر 646920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =