اجرای طرح تشویق و آگاه‌سازی اصول ایمنی در گاز استان تهران

شرکت گاز استان تهران همسو با ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث در صنعت گاز، اقدام به اجرای طرح تشویق و آگاه‌سازی اصول ایمنی کرده است.

به گزارش شانا، علیرضا اعوانی، سرپرست شرکت گاز استان تهران، در این باره گفت: هدف از اجرای این طرح، افزایش سطح ایمنی افراد، ایجاد انگیزه‌ قوی بین کارکنان، پیمانکاران و همه افراد درگیر در فرایند توزیع گاز به‌منظور انجام کار ایمن‌تر و کاهش مخاطرات است.

وی ادامه داد: افزایش سطح مشارکت کارکنان در امور اچ‌اس‌ئی، ارتقا سطح فرهنگ اچ‌اس‌ئی، کاهش حوادث انسانی، تجهیزاتی و محیط زیستی همچنین کاهش هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم سازمان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

سرپرست شرکت گاز استان تهران با اشاره به اهمیت مشارکت کارکنان در بهبود سیستم ایمنی، افزود: طبق استانداردهای بین‌المللی، مشارکت کارکنان در همه سطوح و حوزه‌های کاری برای ارتقای ایمنی امری ضروری است. به همین منظور، این طرح با رویکرد تشویق و آگاهی‌بخشی طراحی شده و در حال اجراست.

افزایش آگاهی و کاهش حوادث

اعوانی با بیان اینکه این طرح در ابتدا در واحدهای امداد و تعمیرات مناطق و نواحی گازرسانی به صورت آزمایشی اجرا شده است، از نتایج مثبت آن خبر داد و گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح، شاهد افزایش آگاهی کارکنان نسبت به اهمیت استفاده از تجهیزات حفاظت فردی بوده‌ایم. همچنین، فرهنگ ایمنی در سازمان تقویت شده و این امر به کاهش قابل توجه حوادث کمک کرده است.

وی با تأکید بر حمایت کامل مدیران ارشد از این طرح، بیان کرد: با همکاری و همدلی همه همکاران، به ویژه رؤسای واحدها و مناطق و نواحی گازرسانی توانسته‌ایم گام‌های مؤثری برای ایجاد محیط کاری ایمن برداریم.

سرپرست شرکت گاز استان تهران در پایان، بر ادامه این مسیر و گسترش طرح به دیگر بخش‌های شرکت تأکید کرد و یادآور شد: با اجرای مستمر این طرح و با بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادهای کارکنان، به هدف خود که همانا ایجاد یک فرهنگ ایمنی پایدار در سازمان است، دست می‌یابیم.

کد خبر 646939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =