سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها برای کاهش انتشار کربن

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها در حوزه کاهش انتشار کربن ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: باید به این موارد و برندسازی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار شانا، آرش نجفی صبح امروز (دوشنبه، ۲۳ مهر) در سومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران با بیان اینکه موضوع بهینه‌سازی، بهره‌وری و افزایش بازده باید در همه حوزه‌ها به مهم‌ترین هدف تبدیل شود، گفت: با توجه به اینکه تفکر بهینه‌سازی با تفکر تولید پیگیری می‌شود اتفاق‌های خوبی در این زمینه نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به برنامه هفتم توسعه قرار است سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی تأسیس شود، افزود: قوانین وضع‌شده در این بخش با توجه به گذشت زمان کارایی نداشته است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بخش بهینه‌سازی یک گام جلوتر از مهندسی متعارف است، بیان کرد: بهینه‌سازی تنها کاهش مصرف گاز، بنزین و برق نیست، بلکه همه ساختارهای کشور باید بهینه شود.

نجفی با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها در حوزه کاهش انتشار کربن ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: باید به این موارد و برندسازی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه مفهوم بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهره‌وری تنها صرفه‌جویی نیست، گفت: اگر درک درستی از مفهوم بهینه‌سازی مصرف انرژی نداشته باشیم کشور دچار مشکل‌های بیشتر می‌شود. افزایش راندمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی جزو وظایف همه بخش‌های کشور است.

کد خبر 646965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =