افزایش کیفیت و استانداردسازی با مشارکت بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی امکان‌پذیر است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: باور داریم افزایش کیفیت و استانداردسازی، بدون مشارکت فعال بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و اتاق‌های بازرگانی و نخبگان در همه وظایف سازمان، از تدوین استاندارد تا نظارت و ترویج فرهنگ استاندارد، امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش شانا، مهدی اسلام‌پناه امروز (دوشنبه، ۲۳ مهر) در آیین روز جهانی استاندارد در تشریح ارتقای چشمگیر جایگاه و شخصیت ملی و بین ‌المللی سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: امروز جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران در سازمان جهانی استاندارد (ISO) در بین ۱۶۸ کشور از ٢۶ به ۲۰ رسیده است که این ارتقا با برنامه‌ریزی هدفمند ادامه خواهد داشت، همچنین می‌توان به عضویت در ۷۰۲ کمیته تخصصی اشاره کرد.  

وی افزود: تعیین تکلیف و اجرای تکالیف و مأموریت‌های قانونی معوقه، توقف تولید هشت خودرو با عیوب پرتکرار و غیراستاندارد، انجام آزمون‌های تصادفات و آزمون‌های ادواری خودرو، الزام به تولید و به‌کارگیری جعبه امن نمونه برای کنترل و ردیابی مشتقات نفتی و هیدروکربن، کسب رتبه نخست شفافیت در میان دستگاه‌های اجرایی کشور و... از اقدام‌های سه سال اخیر است.  

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: نیت ما در سازمان استاندارد پشتیبانی حقوقی و حمایت از مدیران کنترل کیفیت، کارشناسان رسمی و تمام خانواده بزرگ استاندارد بوده و هست و امیدواریم با همراهی هم بتوانیم بیش از پیش منشأ اقدام‌های تحولی باشیم.

اسلام‌پناه اظهار کرد: باور داریم افزایش کیفیت و استانداردسازی، بدون مشارکت فعال بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و اتاق‌های بازرگانی و نخبگان در تمام وظایف سازمان، از تدوین استاندارد گرفته تا نظارت و ترویج فرهنگ استاندارد، امکان‌پذیر نخواهد بود. با شکل‌گیری دبیرخانه انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی و همکاری مستقیم و پیوسته‌ای که در این مدت شکل گرفته، این مهم شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی گفت: از دولت چهاردم تقاضا دارم با حمایت خود ما را در تحقق اجرای اثربخش قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران یاری‌ کند. این سازمان در بحث تأمین نیروی انسانی نخبه و جوان، اعتبارهای ملی و استانی، تجهیز آزمایشگاه‌های مرجع و حضور در مجامع تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کلان اجرایی کشور نیاز به حمایت‌های جدی دارد. امیدواریم در دولت چهاردهم این مسائل به‌طور کامل محقق شود.

کد خبر 646973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =