بهره‌گیری از هوش مصنوعی باید در دستور کار قرار گیرد

رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت اظهار کرد: هوش مصنوعی شاخه‌ای از فناوری نوین است که با شتاب بسیار در حال ایجاد تغییر و تحول در همه عرصه‌ها از جمله مدیریت پروژه است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمداسماعیل کفایتی عصر امروز (سه‌شنبه، یکم آبان) در سمینار و کارگاه آموزشی «نقش‌آفرینی هوش مصنوعی در مدیریت پروژه» که با حضور سیدعلی حسینی، رئیس روابط عمومی و دبیر کمیته هوش مصنوعی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و سادینا آبائی، رئیس کمیسیون فناوری و ارتباطات اتاق ایران برگزار شد، با بیان اینکه در بخش هوش مصنوعی اقدام‌های بسیار مطلوبی انجام شده است، تصریح کرد: پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت آمادگی همکاری برای پیشبرد پروژه‌های هوش مصنوعی را دارد.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی سرعت نوآوری را بالا می‌برد و سبب افزایش جنبش مهندسی و فناوری می‌شود، افزود: سازمان‌هایی که از هوش مصنوعی در مدیریت پروژه‌های خود استفاده می‌کنند تا ۲۵ درصد افزایش سرعت در انجام پروژه‌ها را تجربه کرده‌اند، چراکه هوش مصنوعی با بررسی پروژه‌های گذشته، الگوهای زمانی را شناسایی و با استفاده از یادگیری ماشین، پیش‌بینی دقیق‌تری از زمان‌بندی ارائه می‌کند.

رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت گفت: مدیریت ریسک پیشرفته، افزایش سرعت انجام پروژه‌ها، تحلیل روند پروژه، امکان تصمیم‌گیری بهتر و سریع‌تر و اتوماسیون وظایف تکراری از جمله نتایج ایجاد تحول مدیریت پروژه با هوش مصنوعی است‌.

کفایتی در پایان یادآور شد: هوش مصنوعی شاخه‌ای از فناوری نوین است که با شتاب بسیار در حال ایجاد تغییر و تحول در همه عرصه‌ها از جمله مدیریت پروژه است و با وجود همه چالش‌ها دیگر یک فناوری آینده‌نگرانه نیست و حرکت به سمت استفاده از آن ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

شایان ذکر است، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در نظر دارد به مناسبت روز مهندسی، نخستین همایش مهندسی با رویکرد هوش مصنوعی، فناوری و توسعه دانش‌بنیان در صنایع پایین‌دستی صنعت نفت را در تاریخ پنجم لغایت هفتم اسفندماه ۱۴۰۳ برگزار کند.

از همه دانشجویان، اساتید، نخبگان، متخصصان و مهندسان توانمند و علاقه‌مند برای شرکت در همایش دعوت به‌عمل می‌آید  مقالات خود را در مهلت زمان تعیین‌شده، طبق شرایط و ضوابط درج‌شده در این فراخوان به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات به وبسایت رسمی «دبیرخانه همایش مهندسی با رویکرد هوش مصنوعی، فناوری و توسعه دانش‌بنیان» به نشانی .www.eng-cnf.ir مراجعه کنند.

کد خبر 647806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =