به گزارش شانا، ستاد وزارت نفت در یازدهمین دوره ارزیابی «پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاهها و پرتالهای دستگاههای اجرایی کشور» با کسب امتیاز ۸۸.۹۷ درصد و ۱۷ پله صعود به رتبه هشتم در میان ۱۶۸ دستگاه اجرایی کشور دست یافت.
وزارت نفت همچنین در اولویتهای چهارگانه تفکیکی این ارزیابی نیز موفق به کسب جایگاه نخست کشوری در «دولت شفاف» و رتبه پنجم کشوری در «دولت کاربرمحور» شد.
بر اساس این گزارش، رشد ۱۷ رتبهای و افزایش امتیاز بیش از ۱۰ درصدی در مقایسه با نتایج ارزیابی دوره گذشته، نشاندهنده بهبود قابل توجه عملکرد ستاد این وزارت در حوزه مدیریت پرتال، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی است.
دوره یازدهم ارزیابی «پایش کیفیت خدمات الکترونیکی درگاهها و پرتالهای دستگاههای اجرایی کشور» با محوریت چهارگانه «خدمات پایدار هوشمند»، «زیرساخت چابک و مقیاسپذیر»، «مشارکتپذیری» و «حکمرانی شواهدمحور» شامل ۴۱ شاخص متکی بر معیارهای توسعه دولت الکترونیک سازمان ملل (EGDI) و با تأکید ویژه بر قانون برنامه هفتم پیشرفت در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.
ستاد وزارت نفت در انجام سایر تکالیف این حوزه ازجمله «راهاندازی پنجره واحد و ارائه یکپارچه خدمات بهصورت برخط به متقاضیان مانند صدور موافقت اصولی تخصیص خوراک هیدروکربوری»، «راهبری و حمایت از پژوهشهای صنعت نفت» و «رتبهبندی منابع تأمین کالای صنعت نفت در مهلتهای زمانی تکلیفی» موفق بوده و در استمرار برنامههای آتی شامل تدوین برنامه عملیاتی استقرار و پیادهسازی چرخه هوشمندسازی، اصلاح فرآیندها و توسعه سرویسهای الکترونیکی نیز بهصورت ویژه اهتمام دارد.
گفتنی است پایش و ارزیابی دولت الکترونیک در ایران بهطور رسمی از سال ۱۳۹۵ از سوی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات آغاز شده که مجموعه وزارت نفت و شرکتهای تابع مشمول، طبق فراخوان دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات از دوره پنجم این ارزیابی به مجموعه دستگاههای کشوری برای پایش ملحق شدهاند.
نظر شما