جزئیات کسب رتبه برتر وزارت نفت در جشنواره شهید رجایی

معاون وزیر در امور توسعه مدیریت و منابع انسانی با بیان اینکه صنعت عظیم و راهبردی نفت به‌عنوان اصلی‌ترین پیشران اقتصاد کشور، بزرگ‌ترین صنعت کشور است و بیشترین رقم سرمایه‌گذاری را دارد، گفت: وزارت نفت در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ دستگاه‌های اجرایی موفق به دریافت رتبه برتر ملی در مجموع امتیازات شاخص‌های عمومی و اختصاصی شده است.

مهدی علی‌مددی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به اینکه صنعت نفت در قالب چهار بخش عملیاتی در شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی، ذیل وزارت نفت مشغول فعالیت است، گفت: این صنعت در سال‌های اخیر بیشترین نقش را در رشد اقتصادی کشور داشته است.

وی افزود: از نظر بهره‌‍‌وری کل عوامل تولید (TEP) شامل بهره‌وری نیروی کار و بهره‌وری سرمایه نیز این صنعت عملکردهای بسیار مناسبی را با وجود اوضاع سخت حاکم بر اقتصاد کشور از خود بروز داده و در گزارش‌های رسمی منتشرشده از مراجع قانونی، به‌ویژه گزارش عملکرد بهره‌وری سازمان ملی بهره‌وری در سال ۱۴۰۲ نیز این صنعت رتبه برتر رشد بهره‌وری را از خود به نمایش گذاشته است.

معاون وزیر در امور توسعه مدیریت و منابع انسانی بیان کرد: در حوزه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی که موضوع جشنواره سالانه شهید رجایی است و هرساله مراسم آن در هفته دولت (هفته اول شهریور) برگزار می‌شود، تمام دستگاه‌های اجرایی از دو منظر شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی می‌شوند.

علی‌مددی ادامه داد: در ارزیابی شاخص‌های عمومی، تکالیف قانونی مشترک میان همه دستگاه‌های اجرایی (مانند تکالیف مرتبط با قوانین مبارزه با فساد، دولت الکترونیک، نظام‌های پرداخت، قانون جوانی جمعیت، قانون جامع ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و...) با سنجه‌های مشخص ارزیابی می‌شود.

وی بیان کرد: در شاخص‌های اختصاصی هم فعالیت‌های اصلی و زنجیره ارزش و میزان دستیابی به اهداف و انجام مأموریت‌های هر دستگاه، با شاخص‌های خاص خود سنجش و ارزیابی می‌شود. خوشبختانه مجموعه وزارت نفت در سال‌های اخیر با توجه به تمرکز و تأکید رئیس‌جمهوری شهید، همچنین تأکید وزیر نفت اقدام‌های مؤثری را درباره تعریف و اجرای پروژه‌های عملیاتی و دستیابی به اهداف تولیدی و توسعه‌ای در کل زنجیره ارزش نفت انجام داده است.

معاون وزیر در امور توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: بدیهی است این تلاش‌ها با مشارکت و همکاری دستگاه‌های بالادستی مانند سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه‌وبودجه، سازمان ملی بهره‌وری، همچنین استفاده از ظرفیت نخبگان و مشاوره‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهش‌های مجلس و ستاد تحول دولت بوده که با برنامه‌ریزی همه‌جانبه و سازماندهی اصولی و توفیق فزاینده اجرایی به هم‌افزایی بی‌نظیر و اثربخشی به اهداف برنامه‌های وزارت نفت منجر شده است.

علی‌مددی گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱ مجموعه وزارت نفت ضمن ارتقای کلی نمره ارزیابی شاهد دریافت دو جایزه ملی نیز (جایزه دستگاه تولیدی برتر از سوی شرکت ملی پالایش و پخش و جایزه افکار عمومی از سوی وزارت نفت) شده است.

وی افزود: خوشبختانه در نتیجه حمایت‌های متعهدانه و مستمر وزیر نفت و معاونان و مدیران عامل چهار شرکت اصلی، همچنین سازماندهی و اقدام‌های گسترده و تبیین دقیق و دفاع متعهدانه مجموعه همکاران صنعت نفت از شاخص‌ها و اهداف عملکردی این صنعت که با راهبری و هدایت ستاد وزارت نفت محقق شده، وزارت نفت در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ دستگاه‌های اجرایی موفق به اخذ رتبه برتر ملی درمجموع امتیازات شاخص‌های عمومی و اختصاصی شده است.

معاون وزیر در امور توسعه مدیریت و منابع انسانی تأکید کرد: آنچه مسلم است این دستاورد ارزشمند، نتیجه تلاش خستگی‌ناپذیر همکاران صنعت در بخش‌های عملیاتی و ستادی به‌عنوان یک پیکره واحد و منسجم بوده است و تداوم این عملکردها نیز مستلزم توجه و تعهد بیش‌ازپیش همه ارکان نظام به این ثروت عظیم ملی و میراث آیندگان، به‌ویژه حفظ و پاسداشت سرمایه انسانی این صنعت به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه کشور و سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی است.

کد خبر 645680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =