ضرورت اجرای برنامه های مدیریت ریسک در شرکت های زیرمجموعه پالایش و پخش

مهندس فیاض بر اجرای برنامه های مدیریت ریسک در شرکت های زیرمجموعه پالایش و پخش با هدف در اولویت قرار دادن برنامه های مدیریت ریسک در هر یک از این شرکت ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا در جلسه هماهنگی پروژه مدیریت ریسک که امروز (دوشنبه 11 شهریور) برگزار شد، مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار داشت: الزامات مدیریت ریسک به دستور محمدرضا نعمت زاده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با هدف در اولویت قرار دادن برنامه های مدیریت ریسک در تمام شرکت ها و مناطق پالایش و پخش، برای ابلاغ به تمام واحدهای زیرمجموعه این شرکت ارائه شده است.

وی مشارکت مدیران و کارکنان در مباحث مرتبط به شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسک های اچ.اس.یی، ارزیابی کمی ریسک ها و کاهش هزینه های ناشی از وقوع آسیب ها و آلاینده ها زیست محیطی را از دیگر اهدف تهیه و تنظیم دستورالعمل الزامات مدیریت ریسک خواند.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: اجرایی شدن الزامات مدیریت ریسک در سازمان و واحدهای زیرمجموعه شرکت چارچوبی را مشخص می کند تا شرکت ها و مناطق در مسیری گام بردارند که زمینه شتاب بخشیدن به اهداف مدیریت اچ.اس.یی در سازمان را فراهم کنند.

فیاض ادامه داد: رمز موفقیت در مدیریت ریسک پیگیری و تداوم در شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسک هاست.

وی با اشاره به خطرپذیری بالای صنایع نفتی تصریح کرد: شناسایی و جلوگیری مستمر از بالفعل شدن عوامل آسیب رسان بالقوه در صنعت، یکی از وظایف اصلی مدیران اچ.اس.یی در شرکت ملی پالایش و پخش  است.

او ادامه داد: با توجه به گستردگی مباحث شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسک ها در صنایع نفتی نمی توان تنها به تکنیک های و روش های محدودی از جمله هازوپ و یا انطباق با گواهینامه های بین المللی اکتفا کرد.

وی افزود: تکنیک هایی که برای شناسایی ریسک ها اچ.اس.یی استفاده می شود، باید در برگیرنده تمامی مخاطرات بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی باشد؛ در غیر این صورت به دلیل شناسایی نشدن کامل مخاطرات و ارزیابی نشدن یکپارچه ریسک ها روش های کنترلی به کاررفته اثربخش نخواهد بود.

فیاض شرط لازم برای موفقیت برنامه های مدیریت ریسک در سازمان را همکاری نزدیک مدیران ارشد شرکت و مسئولان اچ.اس.یی خواند و گفت: موفقیت در برنامه های مدیریت ریسک علاوه بر خدمات تخصصی کارشناسان اچ.اس.یی در گرو حضور فعال افراد تصمیم گیرنده در سطوح مختلف سازمان با هدف اطمینان از شناسایی همه ریسک ها در تمام واحدها و قسمت ها، ارزیابی دقیق تر آنها و شتاب بخشیدن در اجرای تصمیم هاست.

فیاض ادامه داد: همچنین مشارکت دادن همه کارکنان در زمینه شبه حوادث و مخاطرات شناسایی شده و نحوه برخورد با آنها در شرایط معمول و غیر معمول از دیگر عوامل کلیدی موفقیت اچ.اس.یی سازمان است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برگزاری جلسه های مدیریت ریسک در شرکت های زیرمجموعه شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی را یکی از اقدام های موثر برای شناسایی و ارزیابی دقیق تر ریسک ها اچ.اس.یی هر یک از واحدها خواند و گفت: ضروری است این جلسه ها با حضور مدیران ارشد هر یک شرکت ها ادامه یابد.

جلسه هماهنگی پروژه مدیریت ریسک با حضور مسئولان بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ.اس.یی) شرکت ها و مناطق زیر مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در محل این شرکت برگزار شد.

کد خبر 133716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =