به گزارش خبرگزاری رویترز، این قطعه کامپیوتری به تویوتا اجازه میدهد سیستم هیبرید را روی خودروهای بیشتری نصب کند. تویوتا به عنوان سازنده خودروی پریوس هیبریدی و شرکت دنسو کورپ، سازنده قطات خودرو به صورت مشترک قطعه ای را طراحی کرده اند که هدررفت قدرت در خودرو را کاهش می دهد و زمینه را برای داشتن سیستم هیبریدی کوچک تر فراهم می کند.
کیمیموری هامادا، یکی از مهندسان ارشد تویوتا در این باره گفت: یک راه کلیدی برای تقویت بهره وری سوخت در خودرو تقویت بهره وری سیستم نیمه هادی انتقال قدرت در خودرو است.
تلاشهای تویوتا در ارتقای سیستم نیمه هادی خودروها نشان می دهد رقابت خودروسازان چگونه به طور فزاینده ای از مهندسی مکانیک سنتی به موارد الکترونیک کشیده شده است.
این مسئه همچنین نشان دهنده چشم انداز پیشرفتهای بیشتر در فناوری هیبرید های گازی – برقی حدود دو دهه پس از معرفی هیبرید پریوس از سوی تویوتا در سال 1997 است.
تویوتا اعلام کرده است که فناوری استفاده شده در این قطعه هم اکنون در قطعات کامپیوتری در قطارها و دستگاههای تهویه هوا استفاده می شود، اما برای نخستین بار است که در سیستم انتقال قدرت اتوبومیل مورد استفاده قرار می گیرد.
باطری خودروهای هیبریدی انرژی مورد نیاز خود را از سیستم ترمز خودرو می گیرد که می تواند به موتور احتراقی کمک کند و با مصرف سوخت کمتر، مسافت بیشتری توسط خودرو طی شود.
واحد کنترل قدرت (PCU) نیروی الکتریکی مورد نیاز را هنگام رانندگی از باطری به موتور منتقل می کند و در هنگام ترمز گرفتن خودرو، باتری شارژ می شود.
در داخل واحد کنترل قدرت خودروهای هیبریدی، سیستمهای نیمه هادی قرار دارند که هم اکنون از سیلیکون ساخته می شوند و جریان و مسیر الکتریسیته را تعیین می کنند.
تویوتا که دستاور افزایش پنج درصدی بهینه سازی مصرف سوخت را در کارنامه دارد، به دنبال استفاده از این قطعات در خودروهای خود از سال 2020 است، هرچند که انتظار ندارد خیلی زود به دستاور کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در خودروها دست پیدا کند.
نظر شما