هر مجلسی با رای مردم شکل گیرد، برای دولت محترم است

رئیس جمهوری پس از حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: هر مجلسی با هر ترکیبی که با نظر مبارک مردم شکل گیرد، برای دولت محترم است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی صبح امروز (جمعه، هفتم اسفندماه) پس از شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در وزارت کشور گفت: امید و اعتماد سرمایه اصلی و بزرگی برای کشور است که امروز با آرای مردم بیش از پیش تقویت می‌شود.

وی از مردم ایران خواست تا با نمایش قدرت انتخاب خود، حماسه‌ای دیگر بیافرینند و نام ایران اسلامی را بلندآوازه‌تر کنند.

رئیس جمهوری با بیان این که دولت آرای مردم را امانتی بزرگ می‌داند و برای حراست از این امانت، همه توان خود را به کار می‌گیرد، تصریح کرد: اطمینان می‌دهم که دولت، وزارت کشور و هیئت‌های اجرایی و نظارتی تلاش می‌کنند انتخاباتی کاملاً قانونی و سالم برگزار شود که سبب افتخار تاریخ ایران و دوستان ایران در سراسر جهان شود.

دکتر روحانی اظهار کرد: گزارشهای دریافتی نشان می دهد که انتخابات در امنیت کامل و با حضور گسترده مردم در سراسر کشور در حال برگزاری است.

رئیس‌ جمهوری انتخابات را نمادی از استقلال سیاسی و حاکمیت ملی کشور دانست و تصرگفت: اگر قبل از انقلاب، دستهای بیگانه برای اداره کشور تصمیم‌ می‌گرفتند، اکنون مردم ایران هستند که با حضور در پای صندوق‌های رأی و  با آرای خود، برای کشور تصمیم می‌گیرند.

دکتر روحانی با اشاره به این که امروز با اراده و همت مردم، اعضای دو نهاد بسیار مهم یعنی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشخص می‌شوند، گفت: رأی امروز مردم سرمایه‌گذاری بسیار پرسودی است که تقویت امنیت ملی، آرامش، عزت سیاسی و امید به آینده و رونق اقتصادی کشور، بخشی از آن سود است.

رئیس‌ جمهوری، مشارکت سیاسی امروز مردم را به مفهوم امیدواری آنان به آینده کشور و اعتماد به نظام و کارگزاران برشمرد و افزود: دیروز روز رقابت نامزدها بود و به پایان رسید و امروز روز تلاش همگانی برای مشارکت در طرحهای رونق اقتصادی و ساختن ایرانی در شأن ایرانیان است. 

به گفته وی، فرای این که نتیجه انتخابات چه باشد، همه ملت ایران، احزاب و جناح‌ها پیروزند و بازنده‌ای وجود ندارد و امیدوارم نتیجه انتخابات، نشاط برای همه کشور باشد.

دکتر روحانی با تأکید بر این که هر مجلسی با هر ترکیبی که با نظر مبارک مردم شکل گیرد برای دولت محترم است، افزود: همه مردم به آرای اکثریت احترام خواهند گذاشت و اتکای ما به اکثریت آرا و نگاه ما نیز به صندوق‌های آرای امروز خواهد بود.

کد خبر 255767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =