تأکید بر تصویب سریعتر لوایح بودجه و برنامه ششم توسعه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: تصویب لوایح برنامه ششم و بودجه 95 در فرصتهای باقیمانده سال برای اقتصاد کشور بهتر است.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره بررسی لایحه بودجه 95 کل کشور گفت: تصویب لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه 95 کل کشور در فرصتهای باقیمانده امسال برای اقتصاد کشور  اثربخش تر است، بنابراین در صورتی که هیئت‌رئیسه بتواند با زمان‌بندی دقیق امکان تصویب این دو لایحه را فراهم کند، برای شرایط آتی اقتصاد بهتر خواهد بود.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه تا مدت 10 روز می‌توانند پیشنهادهای خود را به کمیسیونهای تخصصی مجلس تقدیم کنند. همچنین کمیسیونهای تخصصی موظف‌اند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی گزارش نهایی را تنظیم و به مجلس تقدیم کند.

با ارائه گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه به مجلس بررسی لایحه بودجه 95 در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده 148 آیین‌نامه داخلی مجلس٬ نحوه بررسى و تصویب برنامه‌های توسعه کل کشور به اینگونه است که نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه برنامه ظرف پنج روز (بدون احتساب ایام تعطیل) پیشنهادهای خود در مورد کلیات و جزئیات برنامه را به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارائه می‌کنند.

همچنین کمیسیونهای تخصصی مکلف‌اند حداکثر ده روز پس از چاپ و توزیع لایحه نسبت به بررسی مفاد برنامه شامل مواد، تبصره‌ها، جداول و ضمایم و نیز پیشنهادهای نمایندگان اقدام و گزارش خود را به کمیسیون تلفیق رسیدگی‌کننده ارائه کنند.

کد خبر 255996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =