علاقمندی سرمایه‌گذاران سنگاپوری به فعالیت در حوزه انرژی ایران

وزیر تجارت و صنعت سنگاپور از علاقمندی سرمایه‌گذاران این کشور به فعالیت در حوزه‌های پتروشیمی، کشتیرانی، انرژی و حمل و نقل ایران خبر داد.

به گزارش شانا، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان دیدار وزیر تجارت و صنعت سنگاپور ضمن امضای موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری ایران و سنگاپور،  امضای این موافقتنامه را زمینه ساز گسترش و توسعه همکاریهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری متقابل میان دو کشوردانست. 

وی اظهارکرد: موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان مقتدرترین و با ثبات‌ترین کشور منطقه و قرار گرفتن آن در مسیر ارتباطی شرق، غرب، شمال و جنوب و نیز موقعیت استراتژیک سنگاپور در شرق آسیا، زمینه را برای تحقق یک همکاری کم سابقه در منطقه،  میان دو کشور فراهم می‌کند.

طیب نیا سیاست اصولی ایران در منطقه و جهان را مقابله با افراطی‌گری و تروریسم، تامین امنیت و ایجاد ثبات به عنوان بستر مناسب توسعه اقتصادی اعلام کرد و افزود: امیدواریم در سایه برقراری امنیت، ثبات و توسعه همکاریها با سایر کشورهای جهان و به ویژه کشور سنگاپور، بتوانیم زمینه ارتقای معیشت و افزایش رفاه مردم خود و دیگر کشورها را فراهم آوریم.

بر اساس این گزارش، اس اسواران، وزیر تجارت و صنعت سنگاپور نیز در جریان امضای این موافقتنامه، ایران را کشوری باثبات، مهم و تاثیرگذار در سطح منطقه و دارای اقتصادی با ظرفیت بالا خواند و ابراز امیدواری کرد، سفر وی به ایران، زمینه ساز ارتقای هر چه بیشتر همکاریهای اقتصادی دو کشور شود.

وی با اشاره به ترکیب اعضای هیئت همراه خود متشکل از نمایندگان بزرگترین شرکتهای بخش خصوصی و دولتی سنگاپور، دیدار با فعالان اقتصادی ایران به منظور شناسایی فرصتهای سرمایه‌گذاری و همکاریهای دوجانبه را یکی از اهداف این سفر خواند.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، وزیر تجارت و صنعت سنگاپور از جمله علاقمندیهای سرمایه‌گذاران این کشور در ایران را حوزه‌هایی چون پتروشیمی، کشتیرانی، انرژی و حمل و نقل و خواند و بر شناسایی بیشتر فرصتهای مناسب سرمایه‌گذاری در کشورمان بعد از وقفه ایجاد شده به واسطه تحریمها، تاکید کرد.

کد خبر 256018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =