تاکید وزیر محیط زیست فنلاند بر پایبندی به اهداف نشست پاریس

وزیر محیط زیست فنلاند گفت: سازمانهای دولتی و غیردولتی و تصمیم هر یک از انسانها سبب می شوند آینده محیط زیست را در دنیا رقم می زنند.

به گزارش خبرنگار شانا، کیمو تیلیکانین امروز (دوشنبه، 10 اسفندماه ) در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: از شرکت کنندگان در این نمایشگاه در خواست می کنم به تعهدها، پیمان و اصول نشست کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس توجه ویژه ای داشته باشند و طبق آن عمل کنند.

وی تاکید کرد: در این نشست کشورها متعهد شدند با برنامه ریزی انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند.

وی گفت: تغییر نگرشها و الگوهای رفتاری ما هزینه بر خواهد بود و تداوم رفتارهای گذشته هزینه بیشتری را بر محیط زیست تحمیل خواهد کرد بنابراین از بخشهای اقتصادی و شرکتهای خصوصی انتظارهای زیادی داریم.

وزیر محیط زیست فنلاند اظهارکرد: برای رسیدن به این هدف نیازمند تغییرات زیادی در بخش سرمایه گذاری، تامین مالی و تصمیم گیریهای کلان هستیم، همچنین نیاز به همگرایی میان بخشهای مختلف وجود دارد.

وی تاکید کرد: با اقتصاد پایدار و سرمایه گذاریهایی که اکنون برای محیط زیست و تغییر اقلیم انجام می دهیم بدون شک در سالهای آینده بازخورد و منافع بزرگی خواهد داشت.

وی گفت: بسیار خوشحال هستم که برای نخستین بار شرکتهای ارشد فنلاند در نمایشگاه محیط زیست ایران حضور دارند و امیدوارم در روزهای آینده ارتباطات خوبی برقرار و ایده های نابی تبادل شود.

وی گفت: در ماه مارس قرار داریم و آن زمانی از سال است که شاهد بیدار شدن طبیعت و پوشش جدیدی در محیط زیست هستیم بنابراین بیایید محیط زیست را پاس بداریم.

پانزدهیمن نمایشگاه بین المللی محیط زیست 10 تا 13 اسفند در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است.

کد خبر 256019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =