تدوین نقشه راه 5 ساله محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش

رئیس حفاظت محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از تهیه و ترسیم نقشه راه محیط زیست پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای پنج سال آینده خبر داد.

علی اکبر خراسانی زاده، رئیس حفاظت محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در گفتگو با خبرنگار شانا به برخی فعالیتهای این مجموعه اشاره کرد و گفت: مباحثی همچون سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای برنامه ها، از جمله سیاستهایی است که در محیط زیست پالایش و پخش فرآورده های نفتی انجام می‌شود.

وی به برخی اقدامهایی که در این مجموعه انجام شده است اشاره کرد و افزود: نقشه راه محیط زیست پالایش و پخش برای پنج سال آینده ترسیم شده و فعالیتهایی نیز در حال اجراست که این موارد سبب می‌شود پیامدهای ناشی از فعالیتهایمان در حوزه محیط زیست تحت کنترل قرار گرفته و کمترین صدمه های نیز به این بخش وارد شود.

خراسانی زاده به موضوع برخط و آنلاین شدن همه خروجی آلاینده های شرکت پالایش و پخش اشاره و تصریح کرد: طی سال گذشته رقمی بالغ بر 300 میلیارد تومان در این مورد هزینه شده و بیش از 90 درصد پروژه ها نیز پیشرفت داشته است که این مهم سبب کنترل همه خروجی آلاینده ها شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: روی بحث تکمیل تصفیه خانه های صنعتی و بهداشتی در این مجموعه کارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام شده، همچنین تاکنون کلیه پسماندها در شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی یکپارچه سازی و کدگذاری شده است.

وی افزود: این شرکت برای ارتقای کیفیت محصولات، تامین، تهیه و تولید سوختهای پاک با استانداردهای یورو 4 و 5 برنامه‌ریزی مدونی انجام داده است که می‌توان عنوان کرد در کل، این مجموعه برای بهبود وضع محیط زیست کشور فعالیتهای مختلفی داشته است.

خراسانی زاده با اشاره به حمایتهای عباس کاظمی، معاون وزیر نفت از طرحهای زیست محیطی شرکت پالایش و پخش، تصریح کرد: 10 سازمان این مجموعه از سازمان حفاظت محیط زیست لوح سپاس خدمات سبز دریافت کرده‌اند که 50 درصد آن مربوط به بخش پالایش و پخش فرآورده های نفتی است.

کد خبر 256044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =