سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز از اولویتهای ایران است

رئیس مجلس در دیدار با وزیر فدرال امور کشاورزی و محیط زیست اتریش گفت: در برخی زمینه‌ها که اولویتهای آینده ماست امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد و این بخشها می‌تواند در حوزه انرژی، نفت، گاز و دارو باشد.

به گزارش شانا، علی لاریجانی در دیدار با آندره روپرشتر وزیر فدرال و امور کشاورزی و محیط زیست اتریش گفت: سیاستهای کلی برای بحث محیط زیست تهیه و از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده و باید قوانین در کشور بر اساس این مقررات بازنگری شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوای ایران به دلیل ورود ریزگردها، تصریح کرد: برخی از مشکلات محیط زیست در کشور ما داخلی و برخی دیگر مربوط به شرایط بیرونی است.

لاریجانی همکاریهای دو کشور در حوزه صنایع و حمل‌ونقل ریلی را از دیگر موارد مورد اهمیت خواند و تصریح کرد: در برخی زمینه‌ها که اولویتهای آینده ماست امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد و این اولویتها می‌تواند در حوزه انرژی، نفت، گاز و دارو باشد.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به طرح انتقال گاز نوباکو، گفت: با توجه به تحریمها مسئله طرح انتقال لوله گاز به‌طور تقریبی مسکوت ماند و حالا دوباره زمینه آن فراهم‌شده که دوباره بر روی آن تصمیم‌گیری شود.

همچنین در این دیدار آندره روپرشتر وزیر فدرال در امور کشاورزی و محیط زیست اتریش گفت: یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین ساختمانهای تهران متعلق به مجلس است که این جای مباهات دارد و برای ما حضور در اینجا حائز اهمیت است.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد انتخابات پرشوری در کشور ایران بودیم و از این نظر باید به شما و ملت ایران تبریک بگوییم.

وزیر فدرال در امور کشاورزی و محیط زیست اتریش تصریح کرد: آب‌وهوا، حفاظت از آبها و رودخانه‌ها، مدیریت پارکهای ملی و طبیعی و همکاریهای صندوقهای محیط زیستی دو کشور ازجمله مباحث مطرح در این یادداشت تفاهم است و در دو سال آینده همکاریها در این زمینه و همچنین مصرف بهینه انرژی گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به سیاستهای ایران درباره محیط زیست اظهار کرد: مواردی که در قانون اساسی و چارچوبهای سیاستهای کلی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و مباحثی که رئیس‌جمهوری و جنابعالی مطرح داشتید همچنین این که شما تا این اندازه به مسئله محیط زیست اهمیت می‌دهید، برای ما خیلی جالب و موردتوجه است.

روپرشتر همچنین تصریح کرد: همکاریهای صنعتی مثل پروژههای انتقال گاز نوباکو برای اقتصاد اتریش خیلی حائز اهمیت است و این موضوع که ما بتوانیم گاز را به انرژیهای نو تبدیل کنیم، اهمیت بسیاری دارد.

کد خبر 256185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =