حضور سرمایه گذاران ترکیه برای تولید انرژی خورشیدی در البرز

سرپرست معاون اقتصادی استانداری البرز، از سفر سرمایه گذاران ترکیه با هدف راه‌اندازی انرژی خورشیدی در استان البرز خبر داد.

به گزارش شانا، عبادالله کامکار، سرپرست معاونت امور اقتصادی و مطالعات منطقه‌ای استانداری البرز، در نشستی که با حضور سرمایه گذاران ترکیه برگزار شد با اشاره به این که چندی پیش با هیئت سرمایه گذاری آلمانی مذاکراتی در رابطه با راه‌اندازی انرژی خورشیدی صورت گرفت و یکی از اراضی پیشنهادی مورد موافقت قرار گرفته است، گفت: هیئت سرمایه گذاری ترکیه رغبت بسیاری برای آغاز فعالیت در این زمینه دارد.

وی افزود: با توجه به نیاز استان البرز به انرژی خورشیدی درصدد هستیم که زمینه های لازم برای سرمایه گذاری هیئت ترکیه‌ای در این استان فراهم شود، همچنین آنها و تمامی سرمایه گذاران خارجی می‌توانند از تمام مزایا و امتیازات سرمایه گذاران داخلی در چارچوب قوانین بهره‌مند شوند.

کامکار تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری در این طرح بالغ بر 60 میلیون دلار است و در زمینی به مساحت 160 هکتار صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و مطالعات منطقه‌ای استانداری البرز با اشاره به این که به واسطه این طرح 80 مگاوات برق تولید می‌شود، افزود: سرمایه گذاری به صورت 100درصد خارجی بوده و مسئولان استان البرز نیز در این رابطه مساعدت و راهنمایی لازم را انجام دادند.

وی با بیان این که سرمایه گذاران ترکیه اشتیاق فراوانی برای حضور در استان البرز دارند، عنوان کرد: این طرح مزایای بسیاری برای استان دارد و اگر شرائط فراهم باشد ظرف 18 ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در فاز نخست 300 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کامکار تصریح کرد: اگر این پروژه در اشتهارد راه اندازی شود تاثیری بسزا در مهار گرد و غبار خواهد داشت.

کد خبر 256192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =