همکاری اروپاییها با ایران بازی برد، برد در منطقه است

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر این که همکاری اروپاییها با ایران بازی برد، برد در منطقه است، گفت: کاهش قیمت نفت و تحریمها سبب شد که ایران به سمت مقاوم سازی اقتصاد حرکت کند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمد خزاعی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران، امروز (شنبه، 15 اسفندماه) در دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا با بیان این که روابط بانکی زمینه مناسب همه کنشها و واکنشهای اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری است، گفت: به دلیل تحریمها و دور بودن سیستم بانکی ایران و همچنین کاهش روابط با سیستم بانکی به خصوص اروپا، تغییر بسیاری در بخش مقررات و کدهای کاری انجام شده است، بنابراین ضروری است که دو سیستم به یکیدگر نزدیک شوند.

وی افزود: هر نوع محافظه کاری به معنای از دست دادن فرصتهای همکاری است، بنابراین محافظه کاری دشمن بزرگ فرصتها خواهد بود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی با اشاره به حمایت آلمان از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی، تصریح کرد: قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده پنجمین کمیسیون مشترک ایران و آلمان بعد از سالها تعطیلی، در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شود تا فرصتهای همکاری دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که ایران کشوری قدرتمند در منطقه بوده و دارای قدرت اقتصادی با جمعیت 80 میلیونی است، ادامه داد: همکاری با ایران می‌تواند تاثیراتی را در منطقه داشته باشد و به ایجاد ثبات کمک کند.

خزاعی با تاکید بر این که همکاری اروپاییها با ایران بازی برد، برد در منطقه است، گفت: کاهش قیمت نفت و تحریمها سبب شد که ایران به سمت مقاوم سازی اقتصاد حرکت کند، رهبر معظم انقلاب طرح اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و همین امر سبب شد ایران بتواند در شرائط تحریم ثبات اقتصادی به کشور برگرداند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان این که در شرائط تحریم می‌توان اقتصاد را مدیریت کرد، افزود: کاهش تورم از 40 درصد به کمتر از 15 درصد و مدیریت بازار ارز در این شرائط به دست آمد، ضمن این که یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی حمایت و توجه به سرمایه گذاری خارجی است.

خزاعی، حمایت از سرمایه گذاری را یکی از اهرمهای اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: ایران سیاستهایی در این زمینه اتخاذ کرده تا از سرمایه گذاران خارجی حمایت کند.

وی عنوان کرد: اقدامهای مناسب برای تسهیلات فرآیند سرمایه گذاری انجام شده به گونه‌ای که مقررات زائد حذف، موانع اجرایی برطرف و پنجره واحد سرمایه گذاری ایجاد شده است.

کد خبر 256275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =