توسعه روابط ایران و ترکیه با نگاه بیشتر به بخش خصوصی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، بازسازی روابط میان دو کشور را خواستار شد و بر توسعه روابط مشترک با نگاه بیشتر به بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی، امروز (شنبه، 15 اسفندماه) در دیدار با جودت ایلماز، وزیر توسعه و رئیس کمیسیون مشترک ترکیه، گفت: گسترش همکاریهای دوجانبه مورد تاکید طرفین است.

وی افزود: ایران و ترکیه به عنوان کشورهای همسایه با پیوندهای تاریخی و فرهنگی بسیار طولانی باید روابط خود را در بالاترین سطح حفظ کنند و اجازه ندهند رخدادها و حوادث سیاسی بر این مناسبات تاثیر بگذارد.

واعظی، ضمن مرور روابط اقتصادی و پی ریزی آن به عنوان نقطه راه در دولت تدبیر و امید، به موضوعهای مختلف همچون انرژی، بانک و حمل و نقل، گمرک، توریسم فرهنگی و همکاریهای فنی برای توسعه همکاریها اشاره و تصریح کرد: دو کشور باید روابط را دوباره بازسازی کنند و از ظرفیتهای موجود و زیرساختهای فراهم شده حمایت لازم را داشته باشند.

وزیر توسعه ترکیه نیز در این دیدار به موفقیت آمیز بودن پیشبرد روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: رخدادهای زودگذر با توجه به عمق روابط، پیوندهای دو کشور را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

جودت ایلماز افزود: دولت ترکیه مصمم است مناسبات دو کشور را ارتقا داده و با برگزاری هرچه سریعتر اجلاس کمیسیون مشترک، بتواند روابط تهران، آنکارا را به ظرفیتهای بیشتر از گذشته برساند.

کد خبر 256277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =