به گزارش خبرنگار شانا، پیروز موسوی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: پیمانکار این طرح یک شرکت ایرانی است که طی دو هفته آینده با همکاری یک شرکت خارجی فعالیت خود را آغاز می کند و پس از ۱۸ ماه نتایج آن در اختیار ما قرار خواهد داد.
وی در خصوص میزان حضور نفتکشها در پایانه های نفتی ایران در دوران پسابرجام، افزود: ظرفیت حضور نفتکشها نسبت به قبل از برجام دو برابر شده است و روند انتقال نفت خام از مناطق نفتخیز بسیار خوب انجام می شود؛ در حال حاضر وضعیت صادرات، متوازن با تولید پیش می رود و هیچ مشکلی در صادرات نداریم و حتی از موجودی معمول مخازن برای پاسخگویی هرچه بهتر به صادرات استفاده شده است.
وی در توضیح وضع پایانه نفتی خارگ، تصریح کرد: پایانه نفتی خارگ از لحاظ صحت و دقت سیستمهای اندازه گیری، ایمنی، کیفیت و سرعت یکی از پایانه های معتبر دنیا است و ما تلاش می کنیم رضایت کامل مشتریان را به دست آوریم.
موسوی با تاکید بر ایمنی بالای این پایانه نفتی، تشریح کرد: ایمنی بالا یکی از مزایای یک پایانه معتبر نفتی است. ما در طی یکسال گذشته با خطر وقوع دو سانحه رو به رو بودیم. در مورد اول نفتکش یکی از مشتریان ما با آتش سوزی در موتور مواجه شد و همکاران ما توانستند در ۳ دقیقه به موتور کشتی برسند و از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کنند.
وی افزود: در مورد دوم، به علت بروز مشکل در سیستم توازن یک نفتکش، کنترل از دست کاپیتان آن خارج شد. همکاران دریایی و صادرات ما توانستند بلافاصله به کمک نفتکش برسند و طی ۳ ساعت کشتی را جدا کرده و در لنگرگاه قرار دهند.
موسوی پایانه نفتی خارگ را یک پایانه پرتردد دانست و گفت: شرکت ملی نفتکش ایران جایگاه خوبی در سطح جهان دارد و بسیاری از شرکتهای خارجی از خدمات این شرکت برای انتقال نفت خام خریداری شده خود استفاده می کنند. امروز به همین دلیل بخش عمده ای از نفتکشهای وارد شده به پایانه خارک متعلق به این شرکت هستند، اما به هر صورت نفتکشهای دیگر نیز تردد زیادی به پایانه های ما دارند.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در خصوص اقدامهای تعمیر و نگهداری در این شرکت، بیان کرد: در سال گذشته میزان آب شستگی های لوله های زیر دریایی بررسی شده و ۲۸۰ نقطه بحرانی شناسایی شد؛ امسال در جهت رفع این موضوع پیمانکاری انتخاب می شود تا با استفاده از کیسه های سیمانی در عمق ۱ تا ۱۰۰ متر این موضوع حل شود.
وی در پایان افزود: همچنین امسال بازرسی داخلی خطوط زیر دریایی را خواهیم داشت که برای حدود ۲۰ سال بازرسی روی این خطوط صورت نگرفته بود. پیمانکار این طرح یک شرکت ایرانی است که طی دو هفته آینده با همکاری یک شرکت خارجی فعالیت خود را آغاز می کند و پس از ۱۸ ماه نتایج آن در اختیار ما قرار خواهد داد.
نظر شما