به گزارش شانا به نقل از صداوسیما، حمید قاسمی دهچشمه در این باره اظهار کرد: اجرای طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی به دوگانه سوز، سبب احیای کارخانههای تولید مخزن سیانجی در کشور شده است که پیش از این ورشکسته و تعطیل شده بودند.
وی تاکید کرد: پس از رها کردن موضوع توسعه صنعت سیانجی و نزدیک شدن قیمت عرضه بنزین و سیانجی در میانه دهه ۹۰ شمسی و استفاده نشدن از ابزارهای مشوق در این بخش، طی سالهای گذشته، شاهد افت تقاضا برای استفاده از سوخت پاک در کشور بودیم و ازسوی دیگر، بخشی از تقاضای موجود نیز با استفاده از مخازن وارداتی پاسخ داده میشد.
معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: بر این اساس در عمل تا میانه پارسال از ۱۰ مخزنساز داخلی، فقط دو مخزنساز، فعال باقی مانده و بقیه ورشکست شده و فعالیت خود را تعطیل کرده بودند.
قاسمی با اشاره به اینکه ورود دوباره دولت به رونق صنعت سیانجی و اجرای طرح رایگان تبدیل خودروهای بنزین سوز به دوگانه سوز، سبب بازگشت رونق به تولید داخلی مخازن سیانجی شده است، گفت: با گذشت سه ماه از رونمایی از سامانه gcr.niopdc.ir و ثبت درخواست بیش از ۹۵ هزار خودرو برای تبدیل رایگان به دوگانه سوز، ۶ کارخانه ساخت مخزن سی ان جی در کشور فعال شدهاند.
به گفته معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، یکی از مزایای طرح تبدیل رایگان خودروها به دوگانه سوز، بحث اشتغالزایی است که هماکنون ۶ کارخانه داخلی هر کدام با هزار نفر ظرفیت اشتغالزایی عملیاتی شدهاند که بر این اساس، روزانه میتوانیم ۱۰۰۰ مخزن در کشور تولید کنیم و این ظرفیت هماکنون فعال است.
این مقام مسئول با اشاره به ورشکست شدن کارخانههای تولید مخزن سیانجی در سالهای گذشته، گفت: چهار کارخانه از کارخانههای ورشکست شده، احیا شدهاند و یک کارخانه غیرفعال ساخت مخزن هم داریم که آن هم در آیندهای نزدیک فعال میشود و به بهره برداری میرسد.
نظر شما