رشد اقتصادی پایدار با حمایت از تولیدات بار اول در صنایع نفت و گاز محقق می‌شود

نماینده منتخب کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه در سایه‌ حمایت از دانش‌بنیان‌ها و تولیدات بار اول، زمینه تولید انبوه محصولات برای شرکت‌ها به‌ وجود می‌آید، گفت: رشد اقتصادی پایدار با حمایت از تولیدات بار اول در صنعت نفت و گاز محقق می‌شود.

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به حمایت همه‌جانبه وزارت نفت دولت سیزدهم از دانش‌بنیان‌ها، بیان کرد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها ضرورت دارد، تسهیل شرایط برای عرضه‌ محصولات دانش‌بنیان‌ها به سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی بدون نیاز به تشریفات مناقصه/ نوعی بازارسازی برای دانش‌بنیان‌ها و به نفع کشور است.

وی افزود: ازآنجاکه صنایع نفت و گاز فناوری‌بر هستند، بیشترین استفاده از تجهیزات شرکت‌های دانش‌بنیان در این صنایع است، همچنین به‌واسطه تولیدات این شرکت‌ها توانسته‌ایم حتی به صادرات برخی اقلام مانند کاتالیست‌ها برسیم.

نماینده منتخب کرمان و راور در مجلس دوازدهم تصریح کرد: حمایت حداکثری از دانش‌بنیان‌ها زمینه را برای شکوفایی اقتصادی در کشور به‌ وجود می‌آورد. دانش‌بنیان‌ها بازوهای اقتصاد در هر کشوری به شمار می‌روند.

حسن‌پور بیگلری بیان کرد: خنثی‌سازی تحریم‌های صنعتی در سایه‌ اتکا به توان داخلی و دانش‌بنیان‌های کشور محقق شده است. ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌ دانش‌بنیان و تولیدات بار اول در کشور داریم و با استفاده از آن‌ها می‌توانیم حجم زیادی از نیازهای کشور به اقلام راهبردی را رفع کنیم.

وی گفت: محور اصلی تحقق دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت و گاز، همچنین رشد اقتصادی پایدار به‌واسطه توسعه تجارت نفت و گاز ایران، همین اتکا و اعتماد به توان داخل در حوزه تولیدات بار اول است.

کد خبر 642251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =