افزایش قابل توجه تولید نفت در دولت سیزدهم با اقدام‌های «جواد اوجی»

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با ارزیابی مثبت از فعالیت‌های وزیر نفت، گفت: حضور موفق اوجی در وزارت نفت دولت سیزدهم سبب تعیین‌تکلیف میدان‌های مشترک شد.

به گزارش شانا به‌نقل از خبرگزاری مهر، موسی احمدی درباره رشد سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم توضیح داد: صنعت نفت و گاز یکی از صنایع سودده در ایران و دیگر کشورها به‌شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه حجم سرمایه گذاری خارجی در دو سال و نیم فعالیت دولت سیزدهم، چهار برابر شده است، افزود: این سرمایه‌گذاری در گام نخست سبب توسعه میدان‌های نفت و گاز شد و در مراحل بعد افزایش برداشت را در پی دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در دولت سیزدهم شاهد سرمایه‌گذاری ۲۸.۵ میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز بودیم که این حجم سرمایه‌گذاری توانست بیش از ۱۰۰ پروژه در صنعت نفت و گاز کشور را تکمیل کند.

احمدی بیان کرد: دولت سیزدهم، دولتی عملگرا بود و خارج از تشریفات و امضای قراردادها، نگاه اجرایی به قراردادهای مختلف صنعت نفت و گاز داشت و این موضوع سبب جهش در صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذاری در آن شد.

وی تصریح کرد: در زمان مدیریت اوجی غالب میدان‌های نفتی مشترک تعیین‌تکلیف شدند که این موضوع می‌تواند سبب افزایش تولید نفت در سال‌های آینده شود.

کد خبر 643976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =