اندونزی تا ۲۰۲۷ از واردات محصولات پتروشیمی بی‌نیاز می‌شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی از سرمایه‌گذاری گسترده اندونزی برای توسعه صنعت پتروشیمی خود خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این کشور تا سال ۲۰۲۷ از واردات محصولات پتروشیمی بی‌نیاز شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد بروجردی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۴ مرداد) در نشست تخصصی «همکاری و روابط بین‌المللی پتروشیمی» که به ریاست علی چگنی، مدیرکل امور اقتصادی وزارت امورخارجه و حسین علیمراد، رئیس کل امور بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نخستین روز پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران برگزار شد، بیان کرد: اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت دنیاست و اقتصاد بسیار پویایی دارد و صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی پیش‌بینی می‌کنند که این کشور در آینده نه‌چندان دور به یکی از ۱۰ اقتصاد برتر و در سال‌های ۲۰۴۰ تا ۲۰۴۵ به اقتصاد چهلم جهان تبدیل شود.

وی افزود: این پیش‌بینی باید برای ایران مهم باشد تا برنامه‌ریزی لازم را برای بهره‌مندی از این اقتصاد پویا داشته باشیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی تصریح کرد: روابط اقتصادی ایران و اندونزی از سال ۲۰۱۶ در تبعیت از تحریم‌های آمریکا با توقف خرید نفت از ایران کاهش یافت اما روابط دو کشور در حوزه پتروشیمی توأم با فرازونشیب ادامه داشته است.

بروجردی با بیان اینکه اندونزی حدود ۳۰ میلیارد دلار سرمایه برای توسعه صنعت پتروشیمی خود جذب کرده و سرمایه‌پذیر این حوزه است، گفت: این کشور صادرکننده و واردکننده محصولات پتروشیمی است و حدود ۲۰ میلیارد دلار واردات محصولات پتروشیمی دارد.

وی افزود: بعضی از طرح‌های پتروشیمی اندونزی به بزرگترین طرح‌های پتروشیمی شرق آسیا یا جنوب شرق آسیا معروف هستند. پیش‌بینی می‌شود اندونزی تا سال ۲۰۲۷ از واردات محصولات پتروشیمی بی‌نیاز شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اشاره به اینکه اندونزی در حوزه کربن، به‌ویژه قیر واردات دارد، بیان کرد: این کشور ۱۷ کالای پتروشیمی از جمله اتیلن و پروپیلن را وارد می‌کند. بیشتر واردات اندونزی از ایران، چین، سنگاپور، مالزی، ایتالیا، تایلند و امارات است.

به گفته بروجردی، اندونزی ۷۷۰ هزار تن پلی‌اتیلن و ۱.۱ میلیون تن پلی‌پرویلن وارد می‌کند. صنایع اندونزی در سال گذشته میلادی به‌طور میانگین ۷ تا ۸درصدی رشد داشته‌اند و پیش‌بینی شده است که تولید تنها پروپیلن تا سال ۲۰۴۵ به‌طور میانگین سالانه ۳.۵درصد افزایش می‌یابد.

کد خبر 644983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =