تأمین برق پایدار خارک در سخت‌ترین شرایط به‌همت پایانه‌های نفتی ایران

تأمین برق پایدار همواره از مطالبه‌های مهم اهالی خارک در این جزیره بوده است که با عزم جهادی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، این مطالبه رنگ واقعیت به خود گرفت و در روزهای گرم سال و در سخت‌ترین شرایط، زمینه تأمین برق در جزیره خارک فراهم شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، جزیره خارک دارای موقعیتی خاص است و قرارگرفتن در دل دریا و فاصله تا سواحل جنوبی کشور، سبب شده اهالی جزیره با محدودیت‌هایی در زمینه برخورداری از برخی امکانات و زیرساخت‌ها روبه‌رو باشند.

انتقال آب، گاز، برق و… به جزیره خارک سال‌ها به‌عنوان چالشی بزرگ مطرح بوده و همیشه پایداری خدمت‌رسانی در این زمینه‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین مطالبه ساکنان و نیروهای شرکتی دنبال شده است، به همین دلیل نیاز است که بسیاری از نیازهای خارکی‌ها از داخل جزیره تأمین شود.

برق یک نیاز اساسی برای همه افراد است. امروزه زندگی بدون برق معنایی ندارد و درواقع برخورداری از برق پایدار یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود. به‌منظور تأمین برق پایدار، شرکت پایانه‌های نفتی ایران تلاش گسترده‌ای را به‌ کار گرفته و به‌منظور عمل به مسئولیت‌ اجتماعی خود، ضمن بررسی وضع موجود، عزمی جهادی را با هدف بهبود وضع زیرساخت‌ها و تقویت تولید برق داشته است.

در شرایطی که گرما و شرجی پدیده غالب این روزها در جزیره خارک است و در پی آن مصرف برق افزایشی خیره‌کننده داشته است، حفظ پایداری برق اهمیت دوچندانی یافته و تلاش می‌شود برق مورد نیاز مردم تأمین شود.

به‌دنبال وقوع حادثه برای یکی از واحدهای نیروگاه برق خارک، در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی، نیروهای شرکت پایانه‌های نفتی وارد کار شدند و با تلاش جهادی زمینه رفع مشکل نیروگاه فراهم شد.

نیروهای جهادی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در شرایطی که یکی از نیروگاه‌های برق این جزیره غیرعملیاتی شده بود، ظرفیت تولید برق در نیروگاه پایانه‌ها را افزایش دادند و بخشی از نیاز برق را فراهم کردند.

با توجه به اینکه اهالی خارک به برق بیشتری در این شرایط نیاز داشتند، کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی جزیره خارک وارد عمل شدند و به تعمیر دیگر نیروگاه مستقر در این جزیره اقدام و آن را نیز وارد مدار کردند تا مردم جزیره در این شرایط سخت آب‌وهوایی بی‌برق نمانند.

وقتی تأکید می‌شود صنایع باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط پیرامونی پایبند باشند، این‌گونه معنا می‌گیرد و شرکت پایانه‌های نفتی با جدیت در این مسیر حرکت و رضایتمندی اهالی جزیره را فراهم می‌کند.

عزم جدی برای تأمین نیازهای مردم خارک

عباس غریبی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، بیان کرد: این شرکت برای رسیدگی به مطالبه‌ها و رفع نیازهای اهالی جزیره خارک تلاش جدی و گسترده‌ای انجام داده است.

وی تأمین برق پایدار را یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های اهالی جزیره خارک دانست و افزود: به‌صورت شبانه‌روزی برای تأمین این خواسته در تلاشیم و اقدام‌های بزرگی نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: در روزهای اخیر به‌دنبال مشکلی که در نیروگاه برق جزیره خارک ایجاد شده بود، شرکت پایانه‌های نفتی افزون بر سهمی که در تأمین برق جزیره داشت، مقدار تولید را افزایش داد تا برق در اختیار بخش شهری و اهالی بومی قرار گیرد.

غریبی افزود: با تلاش نیروهای جهادی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، برای تأمین قطعات و تعمیر نیروگاه جزیره خارک اقدام شد تا اهالی این جزیره در این شرایط سخت آب‌وهوایی از برق کافی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران خود را در مقابل اهالی جزیره مقاوم خارک که میزبانان شایسته‌ای برای صنعت بوده‌اند مسئول می‌داند و از هیچ تلاشی برای کمک به رفع مشکل‌ آن‌ها دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 645079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =