گلدمن ساکس: افزایش عرضه اوپک‌پلاس از دسامبر آغاز می‌شود

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که هشت عضو اوپک‌پلاس از دسامبر تسهیل تدریجی کاهش عرضه داوطلبانه اضافه خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که هشت عضو ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس)، تسهیل تدریجی کاهش عرضه داوطلبانه اضافه خود را از دسامبر ۲۰۲۴ آغاز خواهند کرد.

هشت عضو اوپک‌پلاس پس از مشاهده افت اخیر قیمت نفت در بازارهای جهانی روز پنجشنبه (۱۵ شهریور)، پس از برگزاری نشستی ویدئوکنفرانسی تصمیم گرفتند تسهیل تدریجی کاهش عرضه داوطلبانه (افزایش تدریجی عرضه) اضافه روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای خود را دو ماه، یعنی تا دسامبر، به تعویق بیندازند.

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود برای  قیمت نفت خام برنت را ۷۰ تا ۸۵ دلار برای هر بشکه و برآوردش برای نفت خام شاخص برنت در دسامبر ۲۰۲۵ را روی ۷۴ دلار در هر بشکه حفظ کرد.

این بانک سرمایه‌گذاری انتظار دارد آثار به‌تعویق‌افتادن افزایش​​ عرضه اوپک‌پلاس در ماه‌های آینده با کاهش آثار ضعف تقاضای چین و بهبود سریع‌تر از حد انتظار عرضه لیبی، متعادل شود.

گلدمن ساکس اعلام کرد که ما همچنان ریسک‌های محدوده ۷۰ تا ۸۵ دلاری خود را با توجه به ریسک‌های کاهش تقاضا ناشی از ضعف تقاضا در چین و تنش‌های تجاری احتمالی محتمل می‌بینیم.

کد خبر 646135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =