۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
  • کد خبر: 646366
قیمت نفت افزایش یافت

نگرانی درباره اختلال احتمالی ناشی از طوفان فرانسین، قیمت‌های نفت را در معامله‌های روز چهارشنبه افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش ذخیره‌سازی نفت آمریکا و نگرانی از ایجاد اختلال در تولید نفت این کشور به‌دلیل توفان فرانسین با جبران نگرانی‌ها درباره افت تقاضای جهانی نفت سبب شد قیمت‌های نفت در معامله‌های روز چهارشنبه (۲۱ شهریور) افزایش یابد.

منابع بازار با استناد به آمار منتشرشده مؤسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه (۲۰ شهریور) اعلام کردند ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا ۲ میلیون و ۷۹۳ هزار بشکه کاهش یافت. ذخیره‌سازی بنزین این کشور هم ۵۱۳ هزار بشکه کاهش یافت، حال‌آنکه ذخیره‌سازی فرآورده‌های میان‌تقطیر با افزایش ۱۹۱ هزار بشکه‌ای همراه بود.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز چهارشنبه تا ساعت ۸ و ۷ دقیقه به‌ وقت گرینویچ با یک دلار و ۱۰ سنت یا ۱.۶درصد افزایش به ۷۰ دلار و ۲۹ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا روز چهارشنبه با یک دلار و ۱۱ سنت یا ۱.۷‌درصد افزایش با قیمت ۶۶ دلار و ۸۶ سنت برای هر بشکه دادوستد شد.

تاماس وارگا از شرکت کارگزار نفتی پی‌وی‌ام گفت: مؤسسه نفت آمریکا با انتشار داده‌های مربوط به کاهش قابل‌ توجه ذخیره‌سازی نفت خام، کاهش پیش‌بینی‌شده ذخیره‌سازی بنزین و افزایش اندک ذخیره‌سازی فرآورده‌های میان‌تقطیر، آرامشی را در بازار ایجاد کرد.

پس از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای دومین بار پیش‌بینی خود را درباره رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴ کاهش داد، قیمت هر دو شاخص نفت خام در معامله‌های روز سه‌شنبه کاهش یافت. نفت خام شاخص برنت دریای شمال به زیر ۷۰ دلار رسید که پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون به‌شمار می‌رود و نفت خام آمریکا هم به پایین‌ترین سطح از ماه مه ۲۰۲۳ تاکنون کاهش یافت.

تحلیلگران دیگری بیان کردند نگرانی درباره طوفان فرانسین و تأثیر آن بر کاهش تولید نفت در آمریکا، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان، هم به افزایش قیمت‌ها کمک کرده است.

اداره ایمنی و اجرای محیط‌زیست آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد به‌دلیل توفان فرانسین، حدود ۲۴درصد از تولید نفت خام و ۲۶درصد از تولید گاز طبیعی آمریکا متوقف شده است.

کد خبر 646366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =