۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
  • کد خبر: 646322
قیمت نفت حدود یک‌درصد افزایش یافت

احتمال وزش توفان در سواحل خلیج مکزیک در آمریکا سبب افزایش یک‌درصدی قیمت‌های نفت در معامله‌های روز دوشنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نزدیک‌شدن توفان به سواحل خلیج مکزیک در آمریکا سبب شد قیمت‌های نفت با جبران کاهش شدید هفته گذشته، در معامله‌های روز دوشنبه (۱۹ شهریور) حدود یک‌درصد افزایش یابد.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۹ و یک‌ دقیقه به‌ وقت گرینویچ با ۶۷ سنت یا ۰.۹۴درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۷۳ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، قیمت معامله‌های آتی نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا روز دوشنبه با ۶۸ سنت یا یک‌درصد افزایش با قیمت ۶۸ دلار و ۳۵ سنت برای هر بشکه دادوستد شد.

قیمت نفت خام برنت در ۶ روز گذشته بیش از ۱۱درصد یا حدود ۹ دلار برای هر بشکه کاهش یافت و روز جمعه (۱۶ شهریور) پایین‌ترین قیمت را از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون ثبت کرد.

به گفته تحلیلگران، بهبود قیمت نفت در معامله‌های روز دوشنبه تا حدودی به‌دلیل احتمال وزش توفان در نزدیکی سواحل خلیج مکزیک در آمریکا بود.

مرکز ملی توفان آمریکا روز یکشنبه (۱۸ شهریور) پیش‌بینی کرد یک سامانه آب‌وهوایی در جنوب‌غربی خلیج مکزیک پیش از رسیدن به ساحل این خلیج در شمال‌غربی آمریکا به توفان تبدیل می‌شود. ساحل خلیج مکزیک در آمریکا حدود ۶۰درصد از ظرفیت پالایشی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

جان ایوانز، تحلیلگر مؤسسه پی‌وی‌ام، گفت: به‌دلیل هشدارهای مربوط به وزش توفانی که ممکن است سواحل خلیج مکزیک در آمریکا را تهدید کند، بهبود اندکی را در قیمت‌های نفت در معامله‌های صبح امروز شاهد بودیم، اما موضوع مهم‌تر همچنان این است که تقاضا از کدام منطقه خواهد بود و اوپک‌پلاس چه اقدامی می‌تواند انجام دهد.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو (اوپک‌پلاس) در واکنش به کاهش قیمت‌ها، هفته گذشته توافق کردند افزایش تولید روزانه ۱۸۰ هزار بشکه‌ای نفت را برای ماه اکتبر دو ماه به تعویق بیندازد.

مدیران شرکت‌های تجاری گارنور و ترفیگورا پیش‌بینی کردند به‌دلیل کاهش تقاضای چین و تداوم مازاد عرضه، قیمت نفت بین ۶۰ تا ۷۰ دلار برای هر بشکه متغیر باشد.

در همین حال، بانک آمریکایی مورگان استنلی پیش‌بینی خود را درباره قیمت نفت خام شاخص برنت برای سه‌ ماه چهارم از ۸۰ دلار به ۷۵ دلار برای هر بشکه کاهش داد و اعلام کرد قیمت‌ها ممکن است در همین سطح حفظ شوند، مگر اینکه تقاضا با کاهش بیشتری همراه باشد.

افزون‌براین، سود حاشیه‌ای پالایشگاه‌های آسیا به پایین‌ترین سطح فصلی خود از سال ۲۰۲۰ کاهش یافت.

کد خبر 646322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =