نوسازی ناوگان ترابری مناطق نفت‌خیز جنوب، گامی بلند برای شکوفایی صنعت نفت

مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از نوسازی ناوگان ترابری این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، امیر بصیری بیان کرد: در ابتدای کار مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه‌های تأمین بودجه، قطعات و فرسودگی ناوگان خودرویی با مشکل‌های عدیده‌ای روبه‌رو بود و شرایط به‌گونه‌ای بود که به‌دلیل کمبود قطعه ناچار بودیم از قطعات ماشین‌های اسقاطی برای راه‌اندازی مجدد خودروها استفاده کنیم.

وی افزود: با پشتیبانی و حمایت‌های بی‌شائبه مدیران شرکت توانستیم پروژه‌هایی را که به‌دلیل مشکل‌های بودجه‌ای چند سال راکد مانده بود، به چرخه کار صنعت نفت بازگردانیم.

مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به اخذ مصوبه و خرید ١٩٠ دستگاه خودرو تویوتا دوکابین و تک‌کابین اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود بودجه، مجوز کمیسیون ماده ۲ خرید ۸۰ دستگاه وانت دوکابین تویوتا هایلوکس با کاربری مسقف عملیاتی از وزارت اقتصاد و دارایی در سال ۱۴۰۱ پس از ارائه مستندات و دلایل توجیهی و استعلام‌های متعدد از وزارت صمت، محقق و خریداری شدند.

بصیری از دریافت مجوز و موافقت‌نامه‌هایی با عنوان‌های مختلف برای نوسازی ناوگان ترابری خبر داد و تصریح کرد: در مدیریت عملیات ترابری چند سال هیچ‌گونه ابزارآلاتی برای تجهیز کارگاه‌های تعمیراتی به‌دلیل مشکل‌های بودجه‌ای تهیه نشده بود و این مسئله گلایه‌مندی‌های بسیاری را از سوی استادکاران و کارشناسان در پی داشت؛ از سنوات گذشته، پروژه‌ای به‌منظور خرید ابزارآلات تدوین شده بود که به دلایلی از چرخه پیگیری کنار گذاشته شد، اما با تلاش‌هایی که در این دوره انجام شد، توانستیم ضمن تصویب این پروژه، بودجه موردنظر را دریافت کرده و ابزارآلات مدنظر را طی سه ماه خریداری کنیم.

وی با اشاره به دریافت مجوز خرید ماشین‌آلات سنگین، راهسازی و بالابرنده افزود: پس از پیگیری‌های متعدد مصوبه‌ای مبنی بر خرید ماشین‌آلات سنگین، راهسازی و بالابرنده به مبلغ ٢ میلیارد دریافت و بودجه آن به مدیریت عملیات ترابری اختصاص داده شد، هم‌اکنون نیز پروژه خرید آن در حال اقدام و تقریباً رو به پایان است.

مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: افزون‌ بر این اقدام، در این مدیریت موفق شدیم با بهره‌گیری از ذخیره استهلاک، تعداد ۳۸ دستگاه مینی‌بوس مدل H۳۵۰ را به ناوگان مسافربری بیفزاییم.

بصیری بیان کرد: با خرید سه دستگاه بیل مکانیکی، پنج دستگاه بولدوزر D۸، هشت دستگاه کرین تحول ویژه‌ای در سیستم نوسازی این مدیریت ایجاد کردیم.

وی افزود: ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری و برون‌شهری مدیریت عملیات ترابری بسیار فرسوده است و کارکنان شرکت‌های بهره‌بردار رضایت چندانی از آن‌ها ندارند. بر همین اساس، پس از تلاش‌های فراوان موفق شدیم مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی را از وزارت راه دریافت کنیم.

مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: یکی از اقدام‌های اساسی که در دولت سیزدهم محقق شد، دریافت مصوبه هیئت وزیران درخصوص مجوز خرید ۸۶۰ دستگاه وانت خارجی برای وزارت نفت بود که در موافقت‌نامه سال ۱۴۰۲، پس از رایزنی‌ها، مکاتبات و پیگیری‌های فراوان برای نخستین بار طی ۱۰ سال گذشته محقق شد.

بصیری از دریافت مجوز دنباله‌دار خرید ٧٠ دستگاه آمبولانس و خودرو آتش‌نشانی خبر داد و بیان کرد: دریافت مجوز ثبت سفارش بدون انتقال ارز و ترخیص ۸۰ دستگاه وانت دوکابین عملیاتی تویوتا هایلوکس از معاونت حمل و نقل وزارت صمت که به یک معضل تبدیل شده بود، پس از مکاتبات و پیگیری‌های متعدد و مستمر حضوری به نتیجه رسید و موافقت این وزارتخانه اخذ شد.

وی ادامه‌دارشدن روند تأمین خودروهای سبک و سنگین این مدیریت را اقدامی شایسته برای خدمت به استان و کشور دانست و گفت: امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و سازمان منطقه آزاد اروند درباره تأمین خودروها و ماشین‌آلات مورد نیاز ترابری، سبب صرفه‌جویی حداقل ۴۰‌درصدی در خرید وسایل نقلیه با کیفیت بالاتر می‌شود.

مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده در حوزه بهسازی و تأسیسات تصریح کرد: اخذ مصوبه هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران و تأمین اعتبار زیر پروژه خرید و نصب سیستم میترینگ جایگاه سوخت‌رسانی شهید الماسی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و اجرای این پروژه ازجمله اقدام‌های ارزشمندی بود که محقق شد.

کد خبر 646462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =