۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
  • کد خبر: 646487
احتمال تعویق در کاهش صادرات نفت روسیه در ماه اکتبر

منابع بازار از احتمال تعویق در برنامه روسیه برای کاهش صادرات نفت در ماه اکتبر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع بازار اعلام کردند با وجود برنامه روسیه برای افزایش ظرفیت اولیه پالایش نفت در پالایشگاه‌های نفت داخلی و در نتیجه امکان رشد تولید نفت، ممکن است این کشور کاهش صادرات نفت برای بندرهای غربی را در ماه اکتبر یا حتی افزایش بارگیری نفت را به‌تعویق بیندازد.

یک منبع صنعتی گفت: فکر می‌کنم صادرات نفت روسیه در ماه اکتبر افزایش اندکی به مقدار چند صد هزار تن داشته باشد. بعید می‌دانم همه عملیات تعمیراتی به‌موقع کامل شود، این در حالی است که وضع واحدهای نفت در جنوب روسیه هنوز مشخص نیست.

بنابر محاسبه‌های رویترز براساس داده‌های منابع صنعتی روز دوشنبه (۲۶ شهریور)، پیش‌بینی می‌شود با پایان‌یافتن تعمیر پالایشگاه‌ها، ظرفیت اولیه پالایش نفت روسیه در نیمه دوم ماه سپتامبر افزایش یابد.

مجموع ظرفیت اولیه غیرفعال پالایش روسیه در ماه سپتامبر همچنان همانند محاسبه هفته گذشته و حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن است که نسبت به ماه اوت ۳۴‌درصد افزایش داشته است.

براساس برنامه کنونی مربوط به اجرای عملیات تعمیر و نگهداری، ظرفیت اولیه غیرفعال پالایش نفت روسیه در ماه اکتبر با ۳۷درصد کاهش نسبت به ماه سپتامبر به ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تن خواهد رسید، هر چند تغیراتی در این برنامه انجام می‌شود.

معامله‌گران دیگری بر این باورند که به‌دنبال پایان‌یافتن تعمیرات فصلی در کارخانه‌های نفت روسیه، بارگیری نفت از بندرهای غربی پریمورسک، اوست - لوگا و نووروسیسک این کشور در ماه اکتبر ممکن است کاهش یابد.

به‌گفته معامله‌گران، به‌دلیل مشخص‌ نبودن تاریخ بارگیری موقت بندرهای این کشور در بالتیک و دریای سیاه برای نخستین روزهای ماه اکتبر، برآورد برنامه‌های صادرات نفت روسیه برای ماه آینده همچنان دشوار است.

کد خبر 646487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =