۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
  • کد خبر: 646491
هند به خرید نفت روسیه ادامه می‌دهد

وزیر نفت هند از قصد این کشور برای تداوم خرید نفت از شرکت‌های روسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هاردیپ سینگ پوری، روز سه‌شنبه (۲۷ شهریور) اعلام کرد که هند به‌دلیل قیمت‌های ارزان فروش نفت روسیه، آماده است خرید نفت از شرکت‌های روسی را که اجازه فروش ارزان نفت دارند، ادامه دهد.

وی در گفت‌وگو با رویترز در کنفرانس گس‌تک در هیوستون با اشاره به اینکه تحریم‌های غرب علیه روسیه به‌دلیل درگیری‌های نظامی بین مسکو و کی‌یف، محدودیت قیمتی را برای نفت خام این کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: هند آماده است نفت و گاز را با کمترین قیمت ممکن بخرد.

وی با بیان اینکه چنانچه نهادی تحریم نباشد، بی‌شک از ارزان‌ترین عرضه‌کننده خرید می‌کنیم، افزود: کشورهای اروپایی و شرکت‌های ژاپنی هم از روسیه نفت می‌خرند، بنابراین هند تنها نیست.

هند یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان انرژی در جهان است که ۸۸درصد نفت مورد نیاز خود را وارد می‌کند. پوری پیش‌بینی می‌کند که با رشد استفاده از گاز طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر، مصرف انرژی هم افزایش می‌یابد.

هند سومین مصرف‌کننده و واردکننده بزرگ نفت جهان است و ظرفیت پالایش سالانه حدود ۲۵۲ میلیون متریک تن یا ۵ میلیون و ۴۰ هزار بشکه در روز را دارد و می‌خواهد ظرفیت پالایش خود را افزایش دهد.

پوری اعلام کرد: ‌هم‌اکنون پروژه‌هایی در حال اجرا هستند تا ظرفیت پالایش را به سالانه ۳۰۰ میلیون متریک تن (۶ میلیون بشکه در روز) برسانند.

افزایش قیمت‌های گاز مایع در جهان پس از درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین، واردات گاز طبیعی هند را کاهش داده است. هند در نظر دارد سال ۲۰۳۰ مصرف گاز خود را در ترکیب انرژی از ۶درصد به ۱۵درصد افزایش دهد، اما سرعت این تغییر به قیمت‌ها بستگی دارد.

پوری گفت: اگر قرار باشد قیمت گاز ثابت شود و کاهش یابد، سهم آن در ترکیب انرژی ما افزایش خواهد یافت.

شرکت‌های دولتی و خصوصی هند در پروژه‌های گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) سرمایه‌گذاری کرده‌اند و همچنان به‌دنبال سرمایه‌گذاری در دیگر نقاط جهان هستند.

به گفته پوری، هند مذاکراتی با گویان داشته است که ذخایری با بیش از ۱۲ میلیارد بشکه معادل نفت قابل‌ برداشت دارد.

وزیر نفت هند همچنین تأکید کرد که کشورش در حال مذاکره با پنج شرکت بزرگ نفت و گاز جهان درباره امکان اکتشاف منابع هیدروکربوری در هند است.

کد خبر 646491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =