مروری بر تازه‌ترین اخبار صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت

حوزه‌ صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در شهریور امسال اخباری از بخش‌های مختلف از جمله انتصاب‌ها و اخبار بیمه‌ای داشته است.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، مهم‌ترین خبر شهریور صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، انتصاب‌های محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت در هیئت امنا و هیئت‌رئیسه این صندوق‌ها بود.

وزیر نفت در حکمی سعید خوشرو را به‌عنوان رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت منصوب کرد. وی بیش از ۲۵ سال در بخش‌های مختلف صنعت نفت از جمله مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ فعالیت کرده و عضو اصلی هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ بوده است.

پاک‌نژاد همچنین ابراهیم منصورنژاد و منصور معظمی را طبق مفاد اساسنامه صندوق‌ها به عضویت هیئت‌ امنای این صندوق منصوب کرده است.

وی در احکامی جداگانه عیسی مقدمی‌زاده، سید مهدی هاشمی، علی کاردر، احمد نصیری، حمیدرضا عراقی و تقی ابراهیمی را نیز به‌عنوان اعضای اصلی هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و کریم زمانی و جهانگیر پورهنگ را به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت منصوب کرد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در آیین تکریم و معارفه اعضای هیئت‌رئیسه صندوق‌ها که روز دوشنبه ۱۲ شهریور برگزار شد، گفت: حفظ و افزایش منابع و دارایی‌های صندوق‌ها اهمیت بالایی دارد، زیرا توسعه این بخش به‌معنای حمایت از اصول و مبانی بنیادی صندوق‌ها و تداوم فعالیت‌های آن است.

در این چارچوب، علی نیک‌زاد، دبیر موقت مجمع عالی کانون‌های کارمندان بازنشسته صنعت نفت در پیامی با اشاره به اهمیت همدلی و تعامل میان کانون‌ها و صندوق‌ها نوشت: دبیرخانه مجمع عالی کانون‌ها آماده انجام همکاری سازنده با دست‌اندرکاران و مدیریت جدید صندوق‌هاست.

در این ماه همچنین مستمری شهریور روز چهارشنبه تاریخ ۲۱ ماه پرداخت شد. در این نوبت پرداختی، مقرری تک بازمانده فرزندان از میزان ۸۰ درصد مقرری به ۱۰۰ درصد مقرری افزایش یافت، مابه‌التفاوت (بک‌پی) این تغیی۸۰۰ هزار تومان» و «۷۲۰ هزار تومان» افزایش‌یافته است، همچنین مبلغ بن کالا به «یک میلیون و ۲۰ هزار تومان» رسیده است. مابه‌التفاوت (بک‌پی) سرانه نقدی ورزش و بن کالا از اول سال مالی صندوق‌ها (خرداد) نیز در این نوبت از پرداختی واریز شده است.

افزایش مبالغ سرانه‌های همراه مستمری بازنشستگان صنعت نفت از تاریخ «یکم خرداد» براساس «برنامه بودجه سالانه» و آغاز سال مالی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به‌درستی انجام شده است. دیگر خبرهای مهم این ماه معطوف به حوزه خدمات با «موضوع تفاوت مبلغ سرانه نقدی ورزش برای افراد متأهل و مجرد است» بود که در این زمینه در خبری به نقل از معاونت مالی، بودجه و تأمین منابع تصریح شد: چون پرداخت مبلغ سرانه ورزش در فهرست تعهدات کارفرماست، صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در خصوص میزان مبالغ سرانه‌ها از جمله ورزش از دستورعمل ابلاغی تدوین روش‌های وزارت نفت پیروی می‌کند.

کد خبر 646584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =