انعطاف‌پذیری شبکه گاز در خوزستان و غرب کشور افزایش یافت

آزمون ۷۲ ساعته توربوکمپرسورهای واحد A و B ایستگاه شهید شهید اخلاقی (آبپخش) با موفقیت انجام و این ایستگاه آماده بهره‌برداری رسمی شد.

به گزارش شانا، سام سرانی‌اصل، مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این‌ باره گفت: ایستگاه آبپخش روی خط لوله ششم سراسری گاز با ظرفیت طراحی روزانه ۱۰۷ میلیون مترمکعب با چهار توربین MGT-30 ساخت شرکت مپنا با توان ۲۵ مگاوات و به ظرفیت کل ۱۰۰MW در کیلومتر ۲۸۹ خط لوله ششم سراسری احداث و آزمون ۷۲ ساعته ۲ واحد توربوکمپرسور آن با موفقیت تکمیل شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که این ایستگاه یکی از نخستین تأسیسات در مسیر خط لوله ششم گاز سراسری است برای راه‌اندازی آن به‌دلیل فشارهای عملیاتی بالا و شرایط خاص ایستگاه و خط دچار چالش‌هایی بودیم که با درایت تیم مدیریت پروژه، شرکت مپنا، پیمانکار و مشاور با همراهی بهره‌بردار منطقه بر مشکلات فائق آمدیم.

مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به‌ اینکه احداث ایستگاه‌های خورموج و آبپخش روی خط لوله ششم سراسری گاز، انعطاف‌پذیری شبکه انتقال گاز برای ارسال گاز تولیدی از پالایشگاه‌های عسلویه به مناطق خوزستان و غرب کشور را تضمین کرده است، افزود: همه تلاش در طرح تأسیسات تقویت فشار این است که تا پیش از آغاز فصل سرد در کشور همه تأسیسات احداث‌شده به‌صورت کامل و با ظرفیت نهایی خود عملیاتی شوند تا نقش و کمک مؤثری در پایداری شبکه انتقال گاز داشته باشند.

سرانی‌اصل تصریح کرد: این تأسیسات با اجرای خطوط رابط، قابلیت برداشت گاز از خطوط پنجم و ششم سراسری را امکان‌پذیر می‌کنند که این موضوع  مزیتی عملیاتی به‌شمار می‌رود، ضمن آنکه تجهیزات به‌کاررفته در این ایستگاه به همت سازندگان ایرانی ساخته و نصب شده که این مهم، سبب تسهیل در فرایند تأمین و خدمات گارانتی و پس از فروش شده است.

کد خبر 646662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =