لیبی آماده عادی‌سازی روند تولید و صادرات نفت است

لیبی پس از حل و فصل موضوع انتصاب رئیس کل بانک مرکزی از آمادگی برای عادی‌سازی روند تولید و صادرات نفت خام این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو مهندس میدان نفتی روز سه‌شنبه (دهم مهر) به رویترز گفتند: لیبی در حال آماده شدن برای عادی‌سازی روند تولید نفت پس از توقف یک ماهه در پی اختلاف بین دولت‌های غربی و شرقی بر سر برکناری رئیس بانک مرکزی است.

یک مهندس از میدان نفتی جالو ۵۹ گفت: ما اکنون منتظر دستورهای شرکت ملی نفت لیبی برای ازسرگیری تولید در سطح عادی پس از توقف یک ماهه هستیم.

یک مهندس از میدان نفتی الفیل گفت: آنها از تعطیلی تقریباً یک ماهه برای انجام تعمیرات استفاده کردند.

عملیات تولید و صادرات نفت لیبی در ماه اوت در پی اعتراض دولت شرقی به برکناری صادق کبیر، رئیس بانک مرکزی لیبی ازسوی شورای ریاست جمهوری در طرابلس، در تأسیسات نفتی متوقف شد.

ناجی محمد عیسی بلقاسم، رئیس جدید بانک مرکزی لیبی و ماری مفتاح راحیل براسی، معاون وی روز دوشنبه ازسوی مجلس نمایندگان در بنغازی و شورای عالی دولتی در طرابلس، دو نهاد قانونگذاری لیبی، تأیید شدند.

بلگاسم و باراسی روز سه‌شنبه در یک نشست تلویزیونی در برابر پارلمان سوگند یاد کردند.

بخش عمده میدان‌های نفتی لیبی در شرق این کشور آفریقای شمالی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که تحت کنترل خلیفه حفتر، فرمانده نظامی ارتش ملی لیبی است، واقع شده‌اند.

شرکت ملی نفت لیبی در ۲۸ اوت اعلام کرده بود تولید نفت بیش از نیمی از سطح معمول کاهش یافته و از آن زمان تاکنون آماری تازه از تولید را منتشر نکرده است.

تولید نفت لیبی طی یک دهه اخیر به‌دنبال تقسیم لیبی به دو دولت در شرق (بنغازی) و غرب (طرابلس) در سال ۲۰۱۴ میلادی پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، بارها مختل شده است.

کد خبر 646738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =