ضرورت متقاعدسازی و تصمیم‌گیری درست در شرایط بحران از سوی روابط عمومی‌ها

معاون وزیر نفت در امور گاز بر ضرورت متقاعدسازی و تصمیم‌گیری درست در شرایط بحران از سوی روابط عمومی‌ها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی، صبح امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهر) در سی‌ونهمین نشست رؤسای روابط عمومی‌های صنعت گاز، بیان کرد: روابط عمومی یکی از ارکان کلیدی سازمان و شناخت طرف‌های ذینفع، نخستین و مهم‌ترین اولویت آن است. اگر روابط عمومی بخواهد خود را به‌عنوان نهادی مؤثر معرفی کند، باید به شناسایی دقیق طرف‌ها بپردازد. 

وی ادامه داد: وظیفه روابط عمومی پس از شناخت ذی‌نفعان، تنظیم‌گری روابط با آن‌هاست. طرف‌های ذینفع پس از شناسایی، باید از سوی روابط عمومی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار گیرد و راهبرد ارتباطی متناسب در این ارتباط، اخذ و اجرا شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این‌که این دسته‌بندی شامل گروه مخالفان سازمان، حامیان، خنثی و ذی‌نفع اساسی است که روابط عمومی باید تأثیر هر یک از این گروه‌ها بر اهداف سازمان را مشخص کند، تصریح کرد: ذکر این نکته ضروری است که ذی‌نفعان در گذر زمان و با توجه به شرایط، تغییر موضع خواهند داد و از این رو مهم است که راهبرد دقیقی برای تنظیم روابط با آن‌ها داشته باشیم. 

توکلی افزود: روابط عمومی افزون بر توانایی برقراری ارتباط مؤثر، باید قدرت متقاعدسازی را نیز داشته باشد. در شرایط کنونی، فضای اعتماد در کشور تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. وظیفه شما این است که تلاش‌های سازمان را به بهترین نحو ممکن به اطلاع عموم برسانید.

وی با اشاره به این‌که صداقت در ارتباطات بسیار مهم است، گفت: باید بین حرف و عمل هماهنگی وجود داشته باشد؛ ضمن این‌که روابط عمومی باید به نتایج ملموس دست یابد و اقدام‌های آن سبب به تغییرات مثبت شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که هیچ اقدامی نباید بدون پیوست رسانه‌ای باشد و امروزه فضای مجازی، ابزاری حیاتی برای انتقال پیام‌ها به شمار می‌رود، تأکید کرد: شما باید بتوانید اطلاعات را به شکل جذاب، قابل فهم و مناسب ارائه دهید تا مخاطبان بتوانند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. 

توکلی ادامه داد: هنر شما، تولید محتوای با کیفیت در میان انبوهی از اطلاعات است که می‌تواند تأثیر زیادی بر جذب مخاطب داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین طرف‌های ذینفع شما در بخش انتقال پیام، اصحاب رسانه هستند، اعلام کرد: یک رسانه دقیق، مطلع و آگاه، با انتشار به‌موقع اخبار شما، اثربخشی چند برابر دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: آموزش مستمر برای کارکنان روابط عمومی ضروری است تا بتوانند با تازه‌تربن تکنیک‌ها و ابزارها آشنا شوند و برای ارتقاء کیفیت خدمات خود گام بردارند.

توکلی دیگر اقدام مهم روابط عمومی را تصمیم‌گیری درست در شرایط بحران دانست و گفت: روابط عمومی یا در شرایط عادی است یا در شرایط بحران؛ مهم آن است که در شرایط بحران به سرعت و با دقت عمل کند. ایجاد مکانیزم‌های تعریف‌شده برای مدیریت بحران ضروری است تا بتوان در مواقع اضطراری به خوبی واکنش نشان داد.

وی همکاری بین‌بخشی میان واحدهای مختلف سازمان را یکی دیگر از عوامل کلیدی موفقیت روابط عمومی‌ها ذکر کرد و افزود: این همکاری می‌تواند سبب هم‌افزایی منابع و ایجاد یک تصویر مثبت از سازمان در ذهن مخاطبان شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم روابط عمومی مؤثری داشته باشیم که نه تنها به سازمان بلکه به جامعه نیز خدمت کند. هدف ما ایجاد فضایی مثبت و سازنده برای ارتقاء خدمات سازمانی است که این مهم با تلاش جمعی میسر می‌شود و می‌تواند ما را به اهداف بلندمدت سازمان برساند.

کد خبر 646760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =