پاسخ اوپک به ادعای روزنامه وال‌استریت‌ژورنال درباره اظهارنظر وزیر انرژی عربستان

دبیرخانه اوپک در بیانیه‌ای ادعاهای روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال مبنی بر هشدار وزیر انرژی عربستان درباره نفت ۵۰ دلاری را تکذیب کرد.

به گزارش شانا، دبیرخانه اوپک ادعاهای مطرح شده در گزارش دوم اکتبر (۱۱ مهر) روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع اوپک‌پلاس مبنی بر هشدار عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان، درباره سقوط قیمت‌ نفت به ۵۰ دلار در صورت پایبند نبودن برخی اعضای اوپک‌پلاس به سهمیه‌های تولید،  را نادرست و گمراه‌کننده دانست.

این بیانیه نسبت دادن نقل‌قولی به وزیر انرژی عربستان مبنی بر خطاب قرار دادن اعضای اوپک‌پلاس در زمینه کاهش عرضه و رعایت سهمیه‌های تولید ازسوی روزنامه وال‌استریت‌ژورنال را بی‌اساس و خلاف واقع خواند.

دبیرخانه اوپک ضمن تکذیب برگزاری هر گونه نشست تلفنی در هفته گذشته تاکید کرد که از آخرین نشست وزارتی اوپک‌پلاس در پنجم سپتامبر، تاکنون هیچ تماس یا کنفرانس ویدئویی وجود نداشته است.

این سازمان همچنین اعلام کرد که نشست‌های  حضوری و مجازی اوپک و اوپک‌پلاس به‌طور مداوم و به شیوه‌ای مدنی و محترمانه برگزار می‌شوند بنابراین انتشار چنین مطالب خلاف واقعی از سوی روزنامه وال‌استریت‌ژورنال بسیار نگران کننده است.

در بیانیه دبیرخانه اوپک آمده است که روزنانه ول‌استریت‌ژورنال با این گزارش افزون بر خدشه وارد کردن بر اصول حرفه‌ای و اخلاق روزنامه‌نگاری، آشکارا حرمت و احترام وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک‌پلاس را نادیده گرفته است.

کد خبر 646767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =