رتبه نخست وزارت نفت در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

وزارت نفت رتبه نخست پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را کسب کرد.

به گزارش شانا، براساس اعلام گزارش کلی عملکرد دستگاه‌ها در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان رئیس کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت نفت با پاسخگویی به ۱۰۰ درصد درخواست‌ها و شکایت‌ها از سال ۱۳۹۶ تا مرداد امسال، رتبه نخست را در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در بین ۳۵ وزارتخانه و سازمان کشوری کسب کرد.

بر اساس این گزارش، سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سال ۱۳۹۶ در کشور راه‌اندازی شده است که از بازه زمان اتصال تا مرداد امسال، تعداد ۲ هزار و ۷۰۸ درخواست در سامانه وزارت نفت ثبت شده است که پاسخگویی صددرصدی به درخواست‌ها با میانگین زمان پاسخگویی ۶ روز در این سامانه ثبت شده است.

در این ارزیابی عملکرد دستگاه‌های زیر مجموعه (ستاد وزارت نفت به همراه ۶۷ شرکت زیر مجموعه متصل به سامانه) با دستگاه اصلی تجمیع شده است که وزارت نفت رتبه نخست و سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به ترتیت رتبه‌های دوم و سوم را به‌دست آوردند.

بر اساس گزارش سالانه رئیس کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به رئیس‌جمهوری وزارت نفت در میان بیش از ۲ هزار دستگاه در همه شاخص‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز حائز رتبه برتر شده بود.

قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های عمومی و خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی را مکلف به پاسخگویی و انتشار اطلاعات عمومی به شهروندان کرده است، از این رو از سال ۱۳۹۶ با تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون فوق، بیش از دو هزار ۶۰۰ دستگاه مشمول از طریق سامانه ملی «iranfoia.ir» به درخواست‌های مردم پاسخ می‌دهند.

کد خبر 646923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =