نصب ۵۰ هزارمگاوات انرژی تجدیدپذیر تا ۵ سال آینده

وزیر نیرو سهمیه‌بندی درست، اصلاح الگوی مصرف، اخذ عوارض از پرمصرف‌ها و احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را از راه‌حل‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و تصریح کرد: تا پنج سال آینده باید حدود ۵۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور نصب شود.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس علی‌آبادی امروز (دوشنبه، ۲۳ مهر) در سومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران با بیان اینکه مبنای آینده و زندگی بشر انرژی است، گفت: کشور دارای  منابع اولیه مناسب انرژی است و هرچه به انرژی نوع دوم نزدیک شویم ارزش آن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۳۴ تریلیون مترمکعب ذخایر گاز کشف‌شده در کشور وجود دارد، افزود: ایران رتبه دوم گاز جهان و چهارم نفت دنیا را دارد و در مجموع رتبه نخست منابع انرژی جهان را داراست.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در کشور روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر گازوئیل، ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین و ۵۵ میلیون لیتر مازوت تولید می‌شود، بیان کرد: با وجود این منابع بحث ناترازی در کشور به یک چالش تبدیل شده است.

علی‌آبادی با بیان اینکه در سیاست‌های مصرف انرژی کشور باید بازنگری شود، افزود: آدرس اشتباهی است که بگوییم انرژی ارزان است و زمانی این راهکارها مؤثر واقع می‌شود که بدانیم انرژی چقدر باارزش است.

وی با اشاره به اینکه اگر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۳۰ درصد در شدت انرژی صرفه‌جویی می‌کردیم، هم‌اکنون حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار نقدینگی برای کشور به‌وجود می‌آمد، تصریح کرد: همه این موارد به کار فرهنگی نیاز دارد و مردم باید بدانند انرژی چقدر باارزش است.

وزیر نیرو سهمیه‌بندی درست، اصلاح الگوی مصرف، اخذ عوارض از پرمصرف‌ها و احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را از راه‌حل‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: تا پنج سال آینده باید حدود ۵۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور نصب شود.

کد خبر 646980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =