عضویت ایران و هند در بریکس زمینه مناسبی برای تقویت همکاری‌های متقابل است

رئیس‌جمهوری گفت: عضویت ایران و هند در بریکس زمینه مناسبی برای تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور همسو با تأمین منافع متقابل است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان شامگاه سه‌شنبه (یکم آبان) در نخستین بخش از برنامه‌های سفر به روسیه، در دیدار با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند با بیان اینکه نگاهم ایجاد وفاق در داخل کشورم و تقویت و گسترش روابط با همسایگان و کشورهای منطقه است، اظهار کرد: عضویت ایران و هند در بریکس زمینه مناسبی برای تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور همسو با تأمین منافع متقابل است. امیدواریم در اجرای توافق‌های فی‌مابین به‌ویژه در زمینه توسعه بندر چابهار تسریع شود.

وی افزود: تقویت روابط و همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای منطقه باعث ارتقای سطح رفاه و امنیت کشورها خواهد شد. بنده ایده ایجاد یک شبکه ارتباطی میان کشورهای منطقه را مطرح کردم و بریکس همچنین الگو و زمینه مناسبی برای پیگیری این ایده است.

نخست‌وزیر هند نیز در این دیدار مناسبات دو کشور را استوار بر روابط دیرینه دو تمدن بزرگ و برخوردار از اشتراکات فرهنگی فراوان دانست و تصریح کرد: توسعه بندر چابهار از نظر هند بزرگ‌ترین رکن همکاری‌های فی‌مابین است و معتقدیم توسعه این بندر نقش مهمی در تنظیم روابط دو کشور و روابط ایران و هند با دیگر کشورهای منطقه دارد.

مودی با تأکید بر علاقه‌مندی کشورش برای گسترش روابط اقتصادی و همکاری‌های تجاری با ایران اظهار کرد: با ایده جناب‌عالی برای گسترش روابط و همکاری‌های کشورهای منطقه کاملاً موافقم و باور داریم که تعمیق و تقویت روابط کشورها به‌ویژه در زمینه اقتصادی منافع همه منطقه را تأمین خواهد کرد.

کد خبر 647811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =