بازارهای صادراتی پلیمر آریاساسول به ۳۲ کشور رسید

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول گفت: با توسعه بازارهای صادراتی به‌واسطه فروش مستقیم، تعداد بازارهای شرکت از ۱۶ کشور در سال ۱۴۰۱ به ۳۲ کشور تا پایان ۸ ماهه ۱۴۰۳ رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پلیمر آریاساسول، محمدرضا حیدرزاده دوشنبه (ششم اسفند) در نشست هم‌اندیشی با سردار سیدمجید ابن‌الرضا، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) و افشار بازیار، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در تشریح عملکرد فعالیت سه ساله شرکت پلیمر آریاساسول اظهار کرد: تولید شرکت در  ۱۴۰۱ برابر ۱۷۸۴ هزار تن بود که در پایان ۱۴۰۲ این رقم با رشد ۳ درصدی نسبت به آخرین رکورد در تمام ادوار به ۱۹۶۱ هزار تن رسید و انتظار داریم در پایان امسال نیز این رکورد جابه‌جا شود.

وی با بیان اینکه مقدار فروش آریاساسول در ۱۴۰۲ با ۵ درصد افزایش به هزار و ۱۶۳ تن رسید، افزود: مبلغ فروش شرکت در ۱۴۰۲ نیز با ۲۳ درصد افزایش به ۳۳۸ هزار میلیارد ریال رسید که در تمام تاریخ شرکت بی‌سابقه بود و در ۱۴۰۳ در پایان ۱۰ ماهه این رقم به ۳۸۳ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه رشد ۴۱ درصدی داشته است.

افزایش ۵ درصدی سود عملیاتی

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول به افزایش ۵ درصدی سود عملیاتی اشاره کرد و گفت: به همین نسبت سود خالص نیز ۵ درصد افزایش یافته است.

حیدرزاده با بیان اینکه مهم‌ترین فعالیت شرکت هم‌اکنون تکمیل طرح‌های توسعه‌ای طی سال‌های آتی است، بیان کرد: مهم‌ترین آنها احداث واحد پلی‌اتیلن سنگین جدید است. این طرح از ابتدای ۱۳۹۹ آغاز شده بود و تا پایان ۱۴۰۰ تنها ۱۸ درصد پیشرفت داشت و اکنون مفتخریم اعلام کنیم این طرح بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم تا شهریور ۱۴۰۵ این طرح تکمیل شود.

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی این طرح از جمله اکسترودر که یکی از مهم‌ترین تجهیزهاست، سفارش‌گذاری شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون بخشی از اتیلن تولیدی شرکت به‌صورت خام صادر می‌شود که با تکمیل این طرح از خام‌فروشی اتیلن جلوگیری می‌شود و حتی می‌توانیم اتیلن مازاد دیگر پتروشیمی‌ها را نیز دریافت کنیم. با تکمیل این طرح سالانه ۱۰۰ میلیون دلار به سودآوری شرکت افزوده می‌شود.

توسعه بازارهای صادراتی

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول به دیگر طرح‌های توسعه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: کوره دهم، خط لوله دریا و پروژه C3+ طرح‌های توسعه‌ای شرکت هستند که با توجه به ماهیت آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و طی چند سال آینده به دنبال تکمیل آنها هستیم.

حیدرزاده با بیان اینکه در دو سال گذشته تلاش ما توسعه بازارهای صادراتی بود، چرا که پیش از این فروش از طریق کارگزار موجب معدود شدن بازارهای محصولات شده بود، اظهار کرد: با توسعه بازارهای صادراتی به‌واسطه فروش مستقیم، تعداد بازارهای شرکت در ۱۴۰۱ به ۱۶ کشور، در ۱۴۰۲ به ۲۳ و در تا پایان ۸ ماهه ۱۴۰۳ به ۳۲ کشور رسید و بر این اساس به ترتیب سود فروش نسبت به فروش کارگزاری ۱۵، ۱۵ و ۱۴ درصد در هر سال افزوده شد.

وی با اعلام تشکیل کمیته خودکفایی و مرکز نوآوری در شرکت یادآور شد: در همکاری با شرکت‌ها و مراکز مختلف دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها ازجمله بخش‌های مختلف وزارت دفاع توانستیم نقشه اولیه و پکیج فنی و ساخت بیش از ۶ هزار قطعه را طراحی کنیم و مفتخریم که از سال ۹۷ تاکنون از این محل هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی را محقق کردیم.

کد خبر 654903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =